Inmiddels alweer drie jaar geleden hadden we het iets onfatsoenlijke maar über-Nederlandse idee om misbruik te maken van een Tesla-regeling om een gratis vakantieauto te fiksen. Destijds had Tesla een actie waarbij je na zeven dagen je gekochte auto terug kon brengen en het volledige bedrag terug kon krijgen. Een soort ‘niet goed, geld terug’-deal.
Ene Danny uit Amerika kocht in 2020 voor omgerekend 105.000 euro een Tesla Model X, maar was niet helemaal tevreden met zijn aankoop. De vleugeldeuren bleven hangen, de actieradius viel tegen en de laadpaal voor thuis zou tien keer meer kosten dan hem was beloofd. Dus besloot hij de auto binnen de zeven dagen weer terug te brengen. Tesla-baas Elon Musk tweette er nog over dat het écht kon.
If someone really wants to return the car in good faith on day 8, that’s fine
— Elon Musk (@elonmusk) March 16, 2019
Daarmee zou de kous af moeten zijn, maar inmiddels twee jaar later betaalt de voormalig eigenaar nog altijd voor zijn auto. De Model X is teruggebracht, maar Tesla ontkent dat de auto ooit is opgehaald. Tot de zaak is opgelost, moet Danny de financiering van zijn auto blijven betalen, zo meldt CNBC, anders krijgt hij een slechte kredietscore. Dat kun je vergelijken met als je hier een notitie bij het BKR hebt.
De geretourneerde Tesla staat al op de sloop
Wel heeft Danny nog toegang tot de Tesla-app. Daar kreeg hij zo nu en dan meldingen dat zijn auto klaar was om opgehaald te worden van het servicecentrum. De laatste melding kwam in februari. Toen hij in de app keek waar de auto precies was, zag hij dat de Tesla Model X zo’n 18 kilometer verderop op het terrein van een demontagebedrijf stond. Of de auto daar staat om daadwerkelijk gedemonteerd te worden, is niet bekend.
chris heeft op 12 april 2022 geschreven:
Maar die is zo goed voor het milieu…..
Volgens de milieuambtenaren ten minste.
2 opmerkingen heeft op 12 april 2022 geschreven:
1: die Tesla X is zo lelijk dat het logisch is dat je die gelijk terug brengt.
2: de klanten’service’ van Tesla blijft verschrikkelijk.