
We kennen Maserati van haar knetterende racehistorie en beeldschone productiemodellen. Modellen met V6- en V8-motoren die dikwijls nog zuiverder zingen dan de schoonste sopraan. Nu meldt het merk dat hun wulpse creaties vanaf 2025 juist zo min mogelijk geluid zullen voortbrengen. Vanaf dat jaar is Maserati namelijk elektrisch. Of nou ja: geëlektrificeerd, wat wil zeggen dat ze naast EV’s enkel nog hybrides zullen maken.
De CEO van het merk, Davide Grasso, zei dat gisteren tijdens een online mode-evenement van de krant Milano Finanza, zo meldt Reuters. We wisten al dat de MC20 er (ook) met een stekker komt, net als de nieuwe GranTurismo en GranCabrio. ‘Ons hele gamma zal de komende vijf jaar worden geëlektrificeerd’, aldus Grasso. Verder maakte hij bekend dat Maserati’s nieuwe SUV, de Grecale, in eerste instantie als hybride en met een old-school verbrandingsmotor zal komen. Een vol-elektrische variant wordt later verwacht.
Wij snappen ook wel dat je de toekomst niet kunt tegenhouden. Maar van alle merken die de ommezwaai naar elektrisch maken, hadden we Maserati toch graag nog even zien treuzelen. Goed, nog snel even genieten van die Trofeo’s dus. Eén troost: sommige hybrides kunnen je nog altijd kippenvel bezorgen met hun geluid. Dat heeft grote broer Ferrari wel bewezen.
Meer van TopGear


Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Juist de mensen die een dure elektrische auto kunnen betalen, willen er geen, aldus automerk

Maserati MC20: supercar waarmee we toevallig 1 op 11 haalden

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

De olieprijs daalt enorm, maar waarom merk ik daar aan de pomp niets van?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Is dit het begin van het einde voor de trajectcontroles in België?

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland
