
De Maserati GranCabrio mag dan misschien de titel TopGear Cabrio van het Jaar 2010 gescoord hebben, volgens de Italianen was ie toch nog niet zo goed als ie kon zijn. In de goede Maserati-traditie komen ze daarom nu met een sportievere versie, en om het overzichtelijk te houden heet die niet S (zoals bij de GranTurismo) of GT S (zoals bij de Quattroporte), maar Sport.
Het nieuwe open toermonster beschikt over precies dezelfde motor als bovengenoemde auto’s: de 4,7-liter grote V8 met 450 pk en 510 Nm, goed voor een topsnelheid van 285 km/u. De motor is 6 procent zuiniger dan voorheen, en da’s altijd welkom. Erachter hangt de eveneens bekende zestraps ZF-automaat met MC Auto Shift, goed voor snel schakelgedrag en een ontspannen linkervoet in de file. Uiteraard heeft de auto een adaptief Skyhook-onderstel en een setje betere remmen.
De GranCabrio Sport is net even wat vlotter om te zien dankzij een donkere grille en koplampen met lichte randjes, plus meegespoten splitters en sideskirts. Ook kun je de auto bestellen in de kleur van Fangio’s racer uit 1957: Rosso Trionfale.
Vanaf de zomer kun je de opgepepte Maser bestellen, maar volgende maand staat ie alvast op de autosalon van Genève.
Meer van TopGear


Deze Citroën gaat een miljoen euro kosten, krijgt wel een bijzondere V6

Aston Martin DB12 vs Maserati GranTurismo Trofeo: Wat is de beste super-GT?

De Maserati GranCabrio Folgore is een elektrische cabrio met 750 pk

Maserati toont de prachtige GranCabrio Trofeo met twinturbo-V6

Maserati GranTurismo Trofeo review: Rijdt ie beter dan de elektrische versie?

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Juist de mensen die een dure elektrische auto kunnen betalen, willen er geen, aldus automerk

Maserati MC20: supercar waarmee we toevallig 1 op 11 haalden

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)
