
De Maserati GranCabrio mag dan misschien de titel TopGear Cabrio van het Jaar 2010 gescoord hebben, volgens de Italianen was ie toch nog niet zo goed als ie kon zijn. In de goede Maserati-traditie komen ze daarom nu met een sportievere versie, en om het overzichtelijk te houden heet die niet S (zoals bij de GranTurismo) of GT S (zoals bij de Quattroporte), maar Sport.
Het nieuwe open toermonster beschikt over precies dezelfde motor als bovengenoemde auto’s: de 4,7-liter grote V8 met 450 pk en 510 Nm, goed voor een topsnelheid van 285 km/u. De motor is 6 procent zuiniger dan voorheen, en da’s altijd welkom. Erachter hangt de eveneens bekende zestraps ZF-automaat met MC Auto Shift, goed voor snel schakelgedrag en een ontspannen linkervoet in de file. Uiteraard heeft de auto een adaptief Skyhook-onderstel en een setje betere remmen.
De GranCabrio Sport is net even wat vlotter om te zien dankzij een donkere grille en koplampen met lichte randjes, plus meegespoten splitters en sideskirts. Ook kun je de auto bestellen in de kleur van Fangio’s racer uit 1957: Rosso Trionfale.
Vanaf de zomer kun je de opgepepte Maser bestellen, maar volgende maand staat ie alvast op de autosalon van Genève.
Meer van TopGear


Deze Citroën gaat een miljoen euro kosten, krijgt wel een bijzondere V6

Aston Martin DB12 vs Maserati GranTurismo Trofeo: Wat is de beste super-GT?

De Maserati GranCabrio Folgore is een elektrische cabrio met 750 pk

Maserati toont de prachtige GranCabrio Trofeo met twinturbo-V6

Maserati GranTurismo Trofeo review: Rijdt ie beter dan de elektrische versie?

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Juist de mensen die een dure elektrische auto kunnen betalen, willen er geen, aldus automerk

Maserati MC20: supercar waarmee we toevallig 1 op 11 haalden

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Waarom je morgen deze snelwegen in Nederland beter kunt vermijden

De best verkochte auto ter wereld is nu geen Tesla meer

Vakantiedeal: 3 nummers TopGear voor slechts 15 euro

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

De Cybertruck lijkt een enorme flop te worden, maar kunnen we dat ook zeggen van Tesla?
