
Liever zagen, of nee, hoorden we de atmosferische V8 uit de GranTurismo in de Maserati Levante Trofeo. Dan was het waarschijnlijk de best klinkende SUV dan dit moment geweest. Maar dankzij twee turbo’s krijg je van de 3,8-liter V8 wel zo’n 100 pk extra.
Oh, en hadden we al gezegd dat het een Ferrari-V8 is? En met het totale vermogen van 590 pk en 730 Nm, sprint de Maserati Levante Trofeo in 3,9 seconden naar de 100 km/u. pas boven de 300 km/u stopt de naald met bewegen. De Launch Control helpt een handje.
Een automaat stuurt het vermogen naar alle wielen. 22-inch velgen en koolstofvezel elementen laten omstanders weten dat dit de Maserati Levante Trofeo is – en als ie te snel voorbij schiet om te zien of er koolstofvezel op zit, weet je ook dat het er eentje is.
Meer van TopGear


Maserati Levante Hybrid is het volgende stapje

David Beckham gaat Maserati’s verkopen

Maserati Levante Trofeo

Maserati Levante GTS

Deze Levante met 430 pk wacht op jou

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Juist de mensen die een dure elektrische auto kunnen betalen, willen er geen, aldus automerk

Als je nu een Volvo van 83.500 euro koopt, krijg je een auto die helemaal niet af is

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

Moet je een Mercedes laten staan voor deze nieuwe Chinese Omoda 9? (review)

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs (maar voor ondernemers kan het interessant zijn)

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Veel mensen denken nog dat je in dit land overal onnodig links mag rijden, maar dat is niet zo

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?
