
Liever zagen, of nee, hoorden we de atmosferische V8 uit de GranTurismo in de Maserati Levante Trofeo. Dan was het waarschijnlijk de best klinkende SUV dan dit moment geweest. Maar dankzij twee turbo’s krijg je van de 3,8-liter V8 wel zo’n 100 pk extra.
Oh, en hadden we al gezegd dat het een Ferrari-V8 is? En met het totale vermogen van 590 pk en 730 Nm, sprint de Maserati Levante Trofeo in 3,9 seconden naar de 100 km/u. pas boven de 300 km/u stopt de naald met bewegen. De Launch Control helpt een handje.
Een automaat stuurt het vermogen naar alle wielen. 22-inch velgen en koolstofvezel elementen laten omstanders weten dat dit de Maserati Levante Trofeo is – en als ie te snel voorbij schiet om te zien of er koolstofvezel op zit, weet je ook dat het er eentje is.
Meer van TopGear


Maserati Levante Hybrid is het volgende stapje

David Beckham gaat Maserati’s verkopen

Maserati Levante Trofeo

Maserati Levante GTS

Deze Levante met 430 pk wacht op jou

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Juist de mensen die een dure elektrische auto kunnen betalen, willen er geen, aldus automerk

Maserati MC20: supercar waarmee we toevallig 1 op 11 haalden

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Gordelverklikker geliquideerd in Amsterdam: ‘Ik heb nergens spijt van’

In dit vakantieland is het binnenkort verplicht om een zwaailicht mee te nemen

Nu niemand meer een Tesla Model Y koopt, is een heel ander soort auto ineens de populairste in Europa

De ANWB tipt een wel heel bijzondere auto als meest waardevaste aankoop
