
Liever zagen, of nee, hoorden we de atmosferische V8 uit de GranTurismo in de Maserati Levante Trofeo. Dan was het waarschijnlijk de best klinkende SUV dan dit moment geweest. Maar dankzij twee turbo’s krijg je van de 3,8-liter V8 wel zo’n 100 pk extra.
Oh, en hadden we al gezegd dat het een Ferrari-V8 is? En met het totale vermogen van 590 pk en 730 Nm, sprint de Maserati Levante Trofeo in 3,9 seconden naar de 100 km/u. pas boven de 300 km/u stopt de naald met bewegen. De Launch Control helpt een handje.
Een automaat stuurt het vermogen naar alle wielen. 22-inch velgen en koolstofvezel elementen laten omstanders weten dat dit de Maserati Levante Trofeo is – en als ie te snel voorbij schiet om te zien of er koolstofvezel op zit, weet je ook dat het er eentje is.
Meer van TopGear


Maserati Levante Hybrid is het volgende stapje

David Beckham gaat Maserati’s verkopen

Maserati Levante Trofeo

Maserati Levante GTS

Deze Levante met 430 pk wacht op jou

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Niemand koopt een Maserati, dus rijdt deze Maserati zichzelf (en snel ook)

Is zo’n chique Maserati Ghibli na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Juist de mensen die een dure elektrische auto kunnen betalen, willen er geen, aldus automerk

Maserati MC20: supercar waarmee we toevallig 1 op 11 haalden

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Weet jij welke (geweldige) Franse auto geleverd is met een Maserati-V6?

Zie jij (zonder te spieken) van welk niet-Chinese automerk deze nieuwe SUV is?

De nieuwe handsfree-flitsers van de politie maken blijkbaar soms een (best grappige) fout

Hopelijk worden eFuels ooit goedkoper want wij willen nu ook een gezinsauto met een V10

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s
