Mercedes-AMG is nog niet klaar met het uitbrengen van nieuwe modellen. Nu is de beurt aan de Mercedes-AMG GLC 43, de versie met zescilinder. Zowel de SUV als de Coupé laat zijn opgefriste gezicht zien.

Kenners spotten direct de vernieuwde – en redelijk kolossale – grille tussen nieuw vormgegeven koplampen. Nieuwe dorpelverbreders moeten zowel de SUV als de Coupé ‘optisch verlagen’ en langer doen lijken. Een nieuwe achterbumper met ronde dubbele uitlaatsierstukken is ook present. Nieuwe achterlichten maken het ververste voorkomen van de Mercedes-AMG GLC 43 af.

Prestaties van de Mercedes-AMG GLC 43

Het vermogen van de 3,0-liter V6 is gegroeid met 23 pk tot 390 pk en het maximumkoppel bedraagt nu 520 Nm. Vanuit stilstand sprinten naar de 100 km/u doe je met zowel de SUV als de Coupé in 4,9 seconden. De topsnelheid van de nieuwe GLC is begrensd op 250 km/u. Meer vermogen betekent in dit geval dus niet een snellere 0-100-sprinttijd. De vorige versie van de Mercedes-AMG GLC 43 deed die sprint namelijk ook in 4,9 seconden.

Ook vanbinnen kregen de SUV en Coupé een opfrisbeurtje. Meer schermen, de nieuwste variant van het MBUX-infotainmentsysteem en allerhande AMG-applicaties die rondetijden en G-krachten met je delen. Een gloednieuw stuurwiel topt de boel af. Op dit kekke nieuwe stuurtje vind je een touchpad waarmee je alle schermen kunt bedienen. Eenmaal achter het stuur, hoef je het stuurwiel in deze jongen nooit meer los te laten.

Geen driftmodus

Zoals het een echte AMG betaamt kun je álles instellen. Van de stijfheid van de ophanging tot de motor en versnellingsbak. Of er een speciale funbutton is om de uitlaat net effe wat baloriger te maken, weten we niet. Wat we wel weten: de nieuwe Mercedes-AMG GLC 43 ontbeert een driftmodus. Gelukkig is de 4Matic zo ingesteld dat 69 procent van het vermogen naar de achterwielen gaat. In vochtige omstandigheden zal ‘ie heus een stapje opzij willen doen. Als jij dat blieft.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)