
Wie nu nog bij het horen van Mythos denkt aan een Grieks biertje, moet dat in toekomst niet meer doen. In plaats daarvan moet je bij Mythos een speedster van Mercedes in gedachte nemen. De Mythos-serie wordt een gelimiteerd serie aan Mercs zonder dak of voorruit, maar wel met een halo zoals in de F1. De conceptauto hierboven – de Mercedes-AMG PureSpeed – is een voorproefje van de gelimiteerde speedster-serie. Daar gaat de USP van je AMG GT, Bussink.
Hoe gelimiteerd vraag je je misschien af? Mercedes wil maar 250 stuks bouwen en verkopen aan ‘de meest toegewijde liefhebbers en verzamelaars van Mercedes-voertuigen’. Waarschijnlijk moeten die liefhebbers wel een flinke bankrekening hebben, al is de prijs nog niet bekend. De 250 gelukkigen krijgen bij hun aankoop ook ieder twee aerodynamische helmen die speciaal voor het gebruik in de Mythos zijn.
Mercedes zegt dat de conceptauto veel ontwerpkenmerken heeft meegekregen van de AMG One. De wielen zijn van carbon waarbij de achterwielen zijn dichtgetimmerd voor een betere aerodynamica. De voorwielen zijn wel open zodat er koele lucht naar de remmen kan.
Wat voor motor heeft de PureSpeed?
Verder is een vrij lange motorkap waaronder, eh, iets huist. Mercedes-AMG vertelt namelijk niets over wat voor aandrijflijn er in de PureSpeed ligt of wat de specificaties zijn. Het concept doet ons erg denken aan de verbouwde AMG SL. Daardoor zal er wel een V8 in liggen. Wanneer de eerste auto van de Mythos-serie verschijnt, is niet bekend. Het belooft wel veel goeds.
Meer van TopGear


Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

Is zo’n brute Mercedes SLK 55 AMG na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De stokoude 6,2-liter V8 van AMG gaat na 18 jaar uit productie – dit is de laatste auto

Als je de Mercedes-AMG One van 2,2 miljoen euro op een verkeerd moment uitzet, blokkeert de motor

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

AMG lijkt te beseffen dat mensen een V8 willen en gooit plannen om

Je kunt nu een Mercedes G-klasse van Lego kopen voor een zacht prijsje

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Volkswagen leende een ‘eng’ trucje van 500 jaar geleden voor de koplampen van deze goedkope VW

In Duitsland waarschuwen ze voor ‘nieuwe boetemethode’ (en dat is voor Nederland best grappig)

Huis te duur? Blijkbaar kun je langs de snelweg gratis wonen in Nederland

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

De overheid zoekt 24.000 (!) nieuwe auto’s, waaronder misschien weer Porsches
