
Wie nu nog bij het horen van Mythos denkt aan een Grieks biertje, moet dat in toekomst niet meer doen. In plaats daarvan moet je bij Mythos een speedster van Mercedes in gedachte nemen. De Mythos-serie wordt een gelimiteerd serie aan Mercs zonder dak of voorruit, maar wel met een halo zoals in de F1. De conceptauto hierboven – de Mercedes-AMG PureSpeed – is een voorproefje van de gelimiteerde speedster-serie. Daar gaat de USP van je AMG GT, Bussink.
Hoe gelimiteerd vraag je je misschien af? Mercedes wil maar 250 stuks bouwen en verkopen aan ‘de meest toegewijde liefhebbers en verzamelaars van Mercedes-voertuigen’. Waarschijnlijk moeten die liefhebbers wel een flinke bankrekening hebben, al is de prijs nog niet bekend. De 250 gelukkigen krijgen bij hun aankoop ook ieder twee aerodynamische helmen die speciaal voor het gebruik in de Mythos zijn.
Mercedes zegt dat de conceptauto veel ontwerpkenmerken heeft meegekregen van de AMG One. De wielen zijn van carbon waarbij de achterwielen zijn dichtgetimmerd voor een betere aerodynamica. De voorwielen zijn wel open zodat er koele lucht naar de remmen kan.
Wat voor motor heeft de PureSpeed?
Verder is een vrij lange motorkap waaronder, eh, iets huist. Mercedes-AMG vertelt namelijk niets over wat voor aandrijflijn er in de PureSpeed ligt of wat de specificaties zijn. Het concept doet ons erg denken aan de verbouwde AMG SL. Daardoor zal er wel een V8 in liggen. Wanneer de eerste auto van de Mythos-serie verschijnt, is niet bekend. Het belooft wel veel goeds.
Meer van TopGear


Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Is zo’n brute Mercedes SLK 55 AMG na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De stokoude 6,2-liter V8 van AMG gaat na 18 jaar uit productie – dit is de laatste auto

Als je de Mercedes-AMG One van 2,2 miljoen euro op een verkeerd moment uitzet, blokkeert de motor

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

AMG lijkt te beseffen dat mensen een V8 willen en gooit plannen om

Je kunt nu een Mercedes G-klasse van Lego kopen voor een zacht prijsje

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

ANWB waarschuwt: dit moet je niet meer doen bij de Nederlandse grens (al lijkt het een slim idee)

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?
