
Wie nu nog bij het horen van Mythos denkt aan een Grieks biertje, moet dat in toekomst niet meer doen. In plaats daarvan moet je bij Mythos een speedster van Mercedes in gedachte nemen. De Mythos-serie wordt een gelimiteerd serie aan Mercs zonder dak of voorruit, maar wel met een halo zoals in de F1. De conceptauto hierboven – de Mercedes-AMG PureSpeed – is een voorproefje van de gelimiteerde speedster-serie. Daar gaat de USP van je AMG GT, Bussink.
Hoe gelimiteerd vraag je je misschien af? Mercedes wil maar 250 stuks bouwen en verkopen aan ‘de meest toegewijde liefhebbers en verzamelaars van Mercedes-voertuigen’. Waarschijnlijk moeten die liefhebbers wel een flinke bankrekening hebben, al is de prijs nog niet bekend. De 250 gelukkigen krijgen bij hun aankoop ook ieder twee aerodynamische helmen die speciaal voor het gebruik in de Mythos zijn.
Mercedes zegt dat de conceptauto veel ontwerpkenmerken heeft meegekregen van de AMG One. De wielen zijn van carbon waarbij de achterwielen zijn dichtgetimmerd voor een betere aerodynamica. De voorwielen zijn wel open zodat er koele lucht naar de remmen kan.
Wat voor motor heeft de PureSpeed?
Verder is een vrij lange motorkap waaronder, eh, iets huist. Mercedes-AMG vertelt namelijk niets over wat voor aandrijflijn er in de PureSpeed ligt of wat de specificaties zijn. Het concept doet ons erg denken aan de verbouwde AMG SL. Daardoor zal er wel een V8 in liggen. Wanneer de eerste auto van de Mythos-serie verschijnt, is niet bekend. Het belooft wel veel goeds.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is zo’n brute Mercedes SLK 55 AMG na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De stokoude 6,2-liter V8 van AMG gaat na 18 jaar uit productie – dit is de laatste auto

Als je de Mercedes-AMG One van 2,2 miljoen euro op een verkeerd moment uitzet, blokkeert de motor

De Mercedes-AMG GT 63 is er nu al als Pro met een (te?) kleine achtervleugel

AMG lijkt te beseffen dat mensen een V8 willen en gooit plannen om

Je kunt nu een Mercedes G-klasse van Lego kopen voor een zacht prijsje

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in
