
Kijk eens wie we daar hebben: als dat niet 'de sportiefste C-klasse ooit' is. Althans, dat is wat ze er bij Mercedes zelf over zeggen, en veel reden om aan ze te twijfelen hebben we niet, na het zien van de foto's en het bekijken van de specs.
Ga maar na: deze nieuwe C Coupé is de behuizing van de bekende vierliter dubbelturbo V8 die ook in de sedanversie woont. In zijn 'normale' uitvoering is hij al goed voor 476 pk, een sprint naar 100 km/u in 4 seconden rond en een afgeregelde top van 250 km/u. Gelukkig kan die begrenzing er ook af; moet je alleen even het AMG Driver's Package bestellen, dan loopt ie 290 km/u. Voor degenen die meer willen (jij en wij dus), is er de S-versie: die heeft 510 pk, gaat in 3,9 naar 100 km/u en heeft een elektronisch in plaats van een mechanisch sperdifferentieel achter. Een zeventraps Speedshift-automaat is altijd standaard.
Je hoeft niet bijster veel moeite te doen om de AMG van zijn gewonere soortgenootjes te onderscheiden. Uitgeklopte wielkasten, een splitter voor en diffusor achter, vier uitlaten en natuurlijk een paar gezellige powerdomes in de motorkap: dan is het een AMG.
Je kunt de C 63 AMG Coupé voor het eerst live zien tijdens de IAA in Frankfurt, medio september. Daarna is het nog tot april 2016 geduld hebben voor je hem ook in een straat bij jou in de buurt een paar dikke strepen afgewerkt rubber kunt zien achterlaten.
Meer van TopGear


Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

AMG geeft toe klanten te verliezen door viercilinder, maar vanwege een andere reden dan je denkt

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs Mercedes-AMG C 63 S 4Matic+

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Deze zes cabrio’s zijn spotgoedkoop in aanschaf en gebruik (en gewoon in Nederland te koop)

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie
