Goedemorgen! Dit zou wel eens de lekkerste auto kunnen zijn die Mercedes in tijden geïntroduceerd heeft. De C63 AMG Coupé heeft een flinke V8 met een stroopdik geluid en een prachtig gelijnde coupécarrosserie; kortom, eigenlijk alles wat je zoekt in een auto.

Zoals verwacht is de machine onderhuids gelijk aan de C63 sedan; dat houdt in dat hij een 6,2-liter AMG-blok aan boord heeft, dat het zonder turbo’s of andere opsmuk schopt tot 457 pk en 600 Nm – of zelfs 487 pk met het optionele Performance Pack. Tegenwoordig hangt daar een zeventraps versnellingsbak met dubbele koppeling achter. Dit alles bij elkaar betekent dat je van 0 naar 100 km/u vliegt in 4,5 seconden (4,4 met het pretpakket) en dat je de begrensde topsnelheid van 250 km/u met bijzonder veel gemak aantikt.

Standaard is de auto al van alles voorzien wat je van een AMG verwacht – een uitgebreid aangepast onderstel, high-performance remmen, een sportief interieur vol leer en pianolak-hout – maar uiteraard kun je je C63 extra aankleden met allerlei spul uit de AMG Performance Studio. Mogen we je de matzwarte 19-inch velgen, het koolstofvezelpakket (o.a. het dak en het spoilertje) en vooral ook een sperdifferentieel aanraden? Vooruit, en een set AMG vloermatten om het af te maken.

Vanaf juli is de C63 AMG Coupé te krijgen voor een Nederlandse prijs van 110.950 euro. Dat is iets goedkoper dan de BMW M3 en de Audi RS5, terwijl de Mercedes iets meer vermogen heeft. Goede deal, lijkt ons, al moet je natuurlijk eigenlijk wel voor het Performance Pack gaan. En dat doet er weer aardig wat duizendjes bovenop.

Vooruit: omdat het kan nog even een leuk introfilmpje van Mercedes, met als bonus een mooie dame op een witte Ducati. Altijd fijn.

Reacties