De Mercedes CLS druppelde al iets te vroeg via een Australische pijplijn het web op in een matgrijze kleur. Met de officiële onthulling schuift Mercedes ook een rode CLS naar voren. En dat oogt best lekker.

Alleen die achterlichten… En dan specifiek in het donker (wanneer het hun moment to shine is). Alsof het in het donker nog niet lastig genoeg was Audi’s van Audi’s te onderscheiden. Nu moet je ze nu ook van de Mercedes CLS onderscheiden. In het licht lijkt de nieuwe Mercedes CLS in de verste verte niet op een Audi of welke andere Mercedes dan ook. Positief.

Je kijkt naar de derde generatie CLS. En als je ziet hoe de eerste was, heeft Mercedes goede stappen gemaakt. Het nieuwe ontwerp is in ieder geval goed voor een Cw-waarde van 0,26. En dan is bijzonder laag. Je kunt achterin 520 liter bagage kwijt en het interieur is business as usual voor Mercedes: een prachtig dashboard met een enorm doorlopend scherm. De sfeerverlichting kan met behulp van 64 kleuren op de persoonlijke voorkeuren worden afgestemd. De kleur van de sfeerverlichting volgt ook de airconditioning tijdens het instellen. Warmer is rood en blauw is, ach, je snapt het.

Motoren Mercedes CLS

Bij de introductie kun je de Mercedes CLS bestellen als CLS 350d (286 pk, 600 Nm), CLS 400d (340 pk, 700 Nm), CLS 450 (367 pk, 500 Nm). Het zijn allemaal 6-in-lijn-motoren met vierwielaandrijving. De snelste gaat in 4,8 seconden naar de 100 km/u. Standaard staat de CLS op stalen veren, maar gooi wat geld op tafel en je krijgt het instelbare onderstel van een S-klasse. De vierdeurs coupé komt in maart 2018 op de markt. Prijzen volgen.

Reacties

  • Haye Mellema heeft op 30 november 2017 geschreven:

    Nouuu, achterlichten van de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio lijken d’r anders ook wel op hoor…

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)