Veel ervaren coureurs rijden het liefst zonder tractiecontrole of andere systemen. Zeker als de systemen van wat generaties terug zijn, kunnen ze zich er maar beter niet tegenaan bemoeien op het circuit. Soms is het echter verstandig om de systemen aan te laten staan. Zeker de allernieuwste systemen, die kunnen een heuse aanvulling zijn. Of als je voor het eerst op een voor jou nieuw circuit rijdt, of als je onder nieuwe omstandigheden rijdt, zoals een natte baan.

Wat de exacte redenatie van deze Mercedes-bestuurder was om alles uit te schakelen, dat weten we helaas niet. Hij wordt in ieder geval helemaal aan het begin van zijn ronde op de Nürburgring verrast door een uitbrekende achterkant en duikt zo de vangrail in. Zijn ronde (wat dus uiteindelijk geen ronde werd) duurde toch zeker twee seconden. De bestuurder breekt in ieder geval het oudere record van een BMW-rijder die al na zeven seconden zijn E30 in de vangrails zette.

Mercedes crasht na 2 seconden op de Nürburgring

https://youtu.be/i_PPeAhPI2Q

Reacties

  • Chris heeft op 19 oktober 2021 geschreven:

    Vrouw achter het stuur?

    Reageer
  • yw heeft op 18 oktober 2021 geschreven:

    Dit moet wel een ‘ringrecord’ zijn toch…? (Serieuze vraag)

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)