Gaaf, of niet? Dit is de Mercedes EQC 4×4², misschien wel de gekste 4×4 tot nu toe. In de basis is het een elektrische EQC, maar dan met portaalassen, bredere wielkasten en veel bodemvrijheid. Omdat hij elektrisch is, hangen er geen differentiëlen laag onder de auto en is de kans kleiner dat je op een obstakel blijft hangen. Of ben je blijven hangen op het woord portaalassen? Dat zijn kleine versnellingsbakjes (met één versnelling) die op het punt zitten waar je het wiel monteert.
Het voordeel van de portaalassen is dat de bodemvrijheid toeneemt en dat je gelijk een lage gearing kunt aanbrengen. In het geval van de EQC handig, want die auto heeft geen versnellingsbak. Al kun je je afvragen of het koppel niet sowieso al genoeg was. Deze Mercedes EQC 4×4² staat 58 millimeter hoger dan een G-klasse en produceert meer dan 400 pk. Een leuk speeltje, dus. We moeten je alvast teleurstellen: een productieversie van deze Mercedes EQC 4×4² gaat er niet komen. We mochten een stukje rijden in de Mercedes EQC 4×4² en kunnen je vast vertellen dat ie zowel op de weg als ernaast uitstekend rijdt. Hij helt veel minder over dan hij zou moeten door de verhoogde ophanging en er is genoeg grip voor op de weg. Offroad staat hij prima zijn mannetje. Door de portaalassen en de langere vertandingen kun je heel precies gas geven. Plus, een softwarematig gelimiteerd slipdifferentieel zorgt ervoor dat je niet vast komt te staan. Toch maar in productie nemen, Mercedes? Illustratie portaalassen: Tom B

Reacties

  • AlicePrini heeft op 25 oktober 2020 geschreven:

    Cannabisolie – Krachtige immuunversterker – http://shakpotokes.com/fd5d/////

    Reageer
  • AngelaPrini heeft op 25 oktober 2020 geschreven:

    Alkozeron – ‘s werelds beste remedie om alcoholisme te bestrijden –

    Reageer
  • BeatriceKayab heeft op 13 oktober 2020 geschreven:

    Candidol is de nummer een antischimmelmiddel ter wereld –

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)