
De Brabus 850, een vorig model G-klasse met 800 pk en 1.450 Nm, is een herinnering dat de grens tussen genialiteit en waanzin flinterdun is. Als het op de nieuwe Mercedes G-klasse aankomt, hebben we dan ook hoge verwachtingen van Brabus, zeker aangezien de nieuweling een onderstel heeft dat iets met het vermogen kan.
Zo ver is het nog niet. Brabus begint rustig met de Mercedes G 500. Een beetje opwarmen, om het zo maar te zeggen. Ze verhogen het vermogen van de 4,0-liter V8 naar 500 pk (+68) en het koppel naar 710 Nm (+100). Dit schrapt 0,2 seconden van de 0-naar-100-tijd, waardoor deze nu 5,7 seconden bedraagt. Brabus is hiermee, voor zover wij weten, de eerste tuner die zich waagt aan de nieuwe G-klasse.
De Mercedes G 500 van Brabus oogt anders
De meeste moeite stak Brabus in het uiterlijk van de G-klasse. In de catalogus voor de G 500 staan 23-inch Monoblock-velgen, een toch best grote achtervleugel, een lading led-strips, twee enorme bulten op de motorkap, koolstofvezel opplak-dingetjes en een boel accessoires voor het interieur. Nu is het wachten wat Brabus met de Mercedes-AMG G 63 gaat uitspoken.
Meer van TopGear


Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Kleine G-klasse op komst, maar als je haast hebt kun je deze kopen (voor heel veel geld)

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Deze motor weegt slechts 13,1 kilo maar levert 750 pk

Heeft de gloednieuwe Mercedes CLA als eerste géén irritante geluidjes? (review)

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

Deze 4 auto’s van betrouwbare merken zijn verrassend onbetrouwbaar

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Als je nu een Volvo van 83.500 euro koopt, krijg je een auto die helemaal niet af is

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

Moet je een Mercedes laten staan voor deze nieuwe Chinese Omoda 9? (review)

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs (maar voor ondernemers kan het interessant zijn)

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Duitse ANWB legt uit hoe vakantiegangers 57 cent per liter (!) kunnen besparen bij tanken

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De Europese Unie wil dat alle auto’s van de zaak en huurauto’s verplicht elektrisch zijn

Groot automerk lijdt miljarden verlies, hoe komt dat eigenlijk?

De op-een-na grootste automarkt ter wereld doet niet meer aan uitstootregels, en dat is slecht nieuws voor Tesla

In jouw toekomstige auto is het stuur niet fysiek verbonden met de wielen – is dat niet gevaarlijk?
