
Zelden tot nooit zien we ‘m op de Nederlands/Belgische wegen: de Mercedes GL. Het is een auto die simpelweg over alles heen walst wat wij fatsoenlijk vinden. Qua formaat, verbruik, uitstraling – noem maar op. Dat maakt ‘m zo ontzettend geschikt voor de Amerikaanse markt.
Zodoende onthult Mercedes op de New York Auto Show de faceliftversie van de GL: even groot, even luxe, maar wel iets lichter door gebruik van aluminium onderdelen. Ook oogt het front net even wat frisser, en is de achterkant opnieuw getekend door iemand die ‘ook van die brede achterlichten met streepjes erin’ wilde. Het interieur is een en al weelderig leer en hout, en uiteraard voorzien van zeven volwaardige zitplaatsen.
Op het gebied van motoren laat Mercedes nog niet al te veel los, al weten we wel met zekerheid te melden dat er enkel V6- en V8-motoren (met turbo’s) geleverd zullen worden – een viercilinder BlueTec’je leek ze in deze grote jongen toch niet zo’n goed idee. Reken dus sowieso op de bekende 350 CDI- en 500-versies, altijd uitgerust met 4Matic-vierwielaandrijving en een zeventraps automaat.
Meer van TopGear


Mercedes GL 350 BlueTec 4Matic

Snelste vervoersmiddel in Londen

Mercedes GL63 AMG kan er nog wel bij

Carlsson vergrijpt zich aan een tank

Mercedes GL mag nog een ronde

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt
