
Ben je geen ster in fileparkeren? Kijk dan gerust even verder, want deze Mercedes-Maybach S 600 Pullman – de uitgerekte versie van de toch al niet bepaald compacte S-klasse – meet 6,5 meter.
Dat is iets meer dan een meter langer dan de standaard Mercedes-Maybach S. Hij is tevens tien centimeter hoger en heeft een wielbasis van 4,42 meter. Hoewel er geen informatie over het gewicht is vrijgegeven, durven we wel te schatten dat ie zwaar genoeg is om dorpen te doen verzakken.
Net als z'n verre voorganger, de Mercedes 600 die 50 jaar geleden op de markt kwam (en nu onder andere Commandeur Clarkson dient), is dit natuurlijk bij uitstek een auto voor staatshoofden. Mede hierom kun je hem in gepantserde uitvoering bestellen en zal het je in het interieur, dat van top tot teen in leer gehuld is, aan niets ontbreken. Er zijn achterin vier zitplaatsen, gearrangeerd op de theekransjesmanier, een 18,5 inch scherm en Burmester-audio, optioneel met 3D Surround Sound. Uiteraard is er een glazen scheidingswand (elektrisch beweegbaar én ondoorzichtig te maken) om je afzijdig te houden van de chauffeur. Die het ongetwijfeld best naar zijn zin zal hebben, met een biturbo V12 met 530 pk en 830 Nm onder z'n rechtervoet.
De Mercedes-Maybach Pullman is vanaf begin 2016 te koop vanaf ongeveer een half miljoen euro – en dat is vóórdat je de Nederlandse Belastingdienst een bijzonder gulle donatie hebt gedaan.
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Is zo’n ruime Skoda Kodiaq tweedehands goedkoper dan een Tiguan en wat moet ie inmiddels kosten?

Chloe Dowsett heeft een bijzondere baan bij Rolls-Royce

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Helmplicht voor fietsers komt er toch, maar alleen voor kale mannen

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers
