
Ben je geen ster in fileparkeren? Kijk dan gerust even verder, want deze Mercedes-Maybach S 600 Pullman – de uitgerekte versie van de toch al niet bepaald compacte S-klasse – meet 6,5 meter.
Dat is iets meer dan een meter langer dan de standaard Mercedes-Maybach S. Hij is tevens tien centimeter hoger en heeft een wielbasis van 4,42 meter. Hoewel er geen informatie over het gewicht is vrijgegeven, durven we wel te schatten dat ie zwaar genoeg is om dorpen te doen verzakken.
Net als z'n verre voorganger, de Mercedes 600 die 50 jaar geleden op de markt kwam (en nu onder andere Commandeur Clarkson dient), is dit natuurlijk bij uitstek een auto voor staatshoofden. Mede hierom kun je hem in gepantserde uitvoering bestellen en zal het je in het interieur, dat van top tot teen in leer gehuld is, aan niets ontbreken. Er zijn achterin vier zitplaatsen, gearrangeerd op de theekransjesmanier, een 18,5 inch scherm en Burmester-audio, optioneel met 3D Surround Sound. Uiteraard is er een glazen scheidingswand (elektrisch beweegbaar én ondoorzichtig te maken) om je afzijdig te houden van de chauffeur. Die het ongetwijfeld best naar zijn zin zal hebben, met een biturbo V12 met 530 pk en 830 Nm onder z'n rechtervoet.
De Mercedes-Maybach Pullman is vanaf begin 2016 te koop vanaf ongeveer een half miljoen euro – en dat is vóórdat je de Nederlandse Belastingdienst een bijzonder gulle donatie hebt gedaan.
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop maar je mist wel iets belangrijks

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie
