
Ben je geen ster in fileparkeren? Kijk dan gerust even verder, want deze Mercedes-Maybach S 600 Pullman – de uitgerekte versie van de toch al niet bepaald compacte S-klasse – meet 6,5 meter.
Dat is iets meer dan een meter langer dan de standaard Mercedes-Maybach S. Hij is tevens tien centimeter hoger en heeft een wielbasis van 4,42 meter. Hoewel er geen informatie over het gewicht is vrijgegeven, durven we wel te schatten dat ie zwaar genoeg is om dorpen te doen verzakken.
Net als z'n verre voorganger, de Mercedes 600 die 50 jaar geleden op de markt kwam (en nu onder andere Commandeur Clarkson dient), is dit natuurlijk bij uitstek een auto voor staatshoofden. Mede hierom kun je hem in gepantserde uitvoering bestellen en zal het je in het interieur, dat van top tot teen in leer gehuld is, aan niets ontbreken. Er zijn achterin vier zitplaatsen, gearrangeerd op de theekransjesmanier, een 18,5 inch scherm en Burmester-audio, optioneel met 3D Surround Sound. Uiteraard is er een glazen scheidingswand (elektrisch beweegbaar én ondoorzichtig te maken) om je afzijdig te houden van de chauffeur. Die het ongetwijfeld best naar zijn zin zal hebben, met een biturbo V12 met 530 pk en 830 Nm onder z'n rechtervoet.
De Mercedes-Maybach Pullman is vanaf begin 2016 te koop vanaf ongeveer een half miljoen euro – en dat is vóórdat je de Nederlandse Belastingdienst een bijzonder gulle donatie hebt gedaan.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Blijkbaar wil niemand de beste auto ter wereld hebben

Huh? Mercedes overweegt touchscreens in velgen van auto’s te bouwen

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom er vanaf volgende week mysterieuze camera’s verschijnen langs de snelwegen (die geen flitsers zijn)

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien
