
Een gloednieuwe auto met een V12-motor voor minder dan 50.000 euro, dat zie je niet vaak. Of zeg maar gerust: nooit. En al helemaal niet in Nederland. We kunnen je met een glimlach op ons gezicht vertellen: we hebben er een gevonden. Al moet je wellicht je definitie van ‘nieuw’ bijstellen. Deze Mercedes S 600 Coupé pronkt met een tellerstand van nog geen 5.000 kilometer. En zoals je ziet op de afbeeldingen, ligt er een flink motorblok in deze W140.
Het exemplaar waar we naar kijken, komt uit 1995 en reed een maagdelijke 4.385 kilometer. De 6,0-liter V12 produceert een vermogen van 400 pk. Allemaal irrelevant als je naar het geluid van de V12-motor luistert in de video hieronder. Het enige wat je moet doen, is de dempers laten verdwijnen, en je auto klinkt als een hoogtoerige F1-auto. Je koopt deze S-klasse bij Next Classics voor 49.950 euro. Best schappelijk, toch? We begrijpen het overigens als je ‘m volledig standaard wilt houden – dat is ook wat waard.
Uitgeleend aan Horacio Pagani
Het mag ook geen toeval heten dat dezelfde motor later aangepast werd voor het gebruik in de Pagani Zonda C12. Dat is nog eens fijn om mee op te scheppen tegenover je vrienden en vijanden. Als verstrekker van uitstekend consumentenadvies zeggen we: kies met je hart, niet met je verstand en koop dit ding. Vanbinnen ziet de Mercedes S 600 Coupé er nog keurig uit. Zelfs op de versnellingspook word je eraan herinnerd dat je een V12-motor voor je hebt liggen.
Zo klinkt de Mercedes S 600 Coupé zonder dempers
https://www.youtube.com/watch?v=PhvIcmZEnck
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Hoe goed is de Ferrari 12Cilindri als alternatief voor een dikke diesel? (review)

Is het einde van zwarte wielen daar met deze nieuwe trend op komst?

BMW legde ooit een V12-motor van een Le Mans-racer in een X5

Deze Aston Martin Valiant met handgeschakelde V12 is speciaal voor Alonso gemaakt

VIDEO: Deze oude Mercedes S 600 V12 klinkt nog lekkerder in een tunnel

De V12 leeft! Aston Martin komt met zijn krachtigste twaalfcilinder ooit

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
