We wisten al dat ie eraan kwam, maar hier is dan de eerste officiële schets van de Mercedes S-klasse Cabrio, de eerste grote (en daarmee bedoelen we enorme) cabrio uit Stuttgart sinds 1971.
Er is nog niet veel bekend over het nieuwe open vlaggenschip, behalve dat ie niet minder lang zal zijn dan de S-klasse sedan – ruim vijf meter dus – en omwille van al z'n verstevigingen een stuk zwaarder. In de aanloop naar z'n onthulling in Frankfurt, halverwege september, komen we meer te weten.
In ieder geval valt te verwachten, gezien de beoogde markt en het feit dat het een cabrio is, dat Mercedes niet de moeite neemt om de dieselmotoren uit de S-klasse sedan naar deze open vierzitter over te hevelen. Ga dus in ieder geval uit van een S 500 met biturbo V8, en later de AMG-versies in de vorm van de S 63 en S 65. Rokende donuts in een luxe cruiseschip, waarom niet?
Verder vermoeden we, hoewel het heerlijke Magic Body Control-onderstel vast acte de présence zal geven, dat het bijzondere Active Body Control-systeem van de S-klasse Coupé – dat de auto in de bochten doet meeleunen als een motorfiets – niet op deze Cabrio geleverd zal worden. Dit is immers niet echt een auto waarmee je even een pittig potje gaat sturen. Uiteraard komen wel alle mogelijke assistentie- en preventiesystemen langs, plus waarschijnlijk wat geïnspireerde mogelijkheden om de achterpassagiers te verwarmen tijdens koele voorjaarsritjes.
De prijs? Die komt natuurlijk torenhoog te liggen, al was het maar om gezond te kunnen concurreren met de Bentley GT Convertible en de aankomende open versie van de Rolls-Royce Wraith, de Dawn.
Reacties