
We wisten al dat ie eraan kwam, maar hier is dan de eerste officiële schets van de Mercedes S-klasse Cabrio, de eerste grote (en daarmee bedoelen we enorme) cabrio uit Stuttgart sinds 1971.
Er is nog niet veel bekend over het nieuwe open vlaggenschip, behalve dat ie niet minder lang zal zijn dan de S-klasse sedan – ruim vijf meter dus – en omwille van al z'n verstevigingen een stuk zwaarder. In de aanloop naar z'n onthulling in Frankfurt, halverwege september, komen we meer te weten.
In ieder geval valt te verwachten, gezien de beoogde markt en het feit dat het een cabrio is, dat Mercedes niet de moeite neemt om de dieselmotoren uit de S-klasse sedan naar deze open vierzitter over te hevelen. Ga dus in ieder geval uit van een S 500 met biturbo V8, en later de AMG-versies in de vorm van de S 63 en S 65. Rokende donuts in een luxe cruiseschip, waarom niet?
Verder vermoeden we, hoewel het heerlijke Magic Body Control-onderstel vast acte de présence zal geven, dat het bijzondere Active Body Control-systeem van de S-klasse Coupé – dat de auto in de bochten doet meeleunen als een motorfiets – niet op deze Cabrio geleverd zal worden. Dit is immers niet echt een auto waarmee je even een pittig potje gaat sturen. Uiteraard komen wel alle mogelijke assistentie- en preventiesystemen langs, plus waarschijnlijk wat geïnspireerde mogelijkheden om de achterpassagiers te verwarmen tijdens koele voorjaarsritjes.
De prijs? Die komt natuurlijk torenhoog te liggen, al was het maar om gezond te kunnen concurreren met de Bentley GT Convertible en de aankomende open versie van de Rolls-Royce Wraith, de Dawn.
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

Met deze briljante camper kun je gewoon de campings overslaan

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Deze motor weegt slechts 13,1 kilo maar levert 750 pk

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Dit is nu officieel de snelste stationwagen op de Nürburgring

10 jaar lang was dit de bestverkochte auto van Nederland, gaat dat nu weer lukken?

Kan een lelijke auto mooier worden als je deze lelijker maakt?

Elektrische BMW’s gaan binnenkort geweldig klinken (zodat jij er ook een wilt kopen)

De Brabus 1000 is sneller dan menig Ferrari, maar heeft nog één groot voordeel

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

‘Zijn de boetes voor motorrijders eigenlijk net zo hoog als die voor automobilisten?’

Waarom er (al jaren) langs de drukke A12 een spooktankstation staat

Deze auto was 13 jaar leverbaar in Nederland, maar nu kun je hem niet meer bestellen

Je kunt nu ook verkeerslichten zonder groen licht tegenkomen in Nederland – dit betekenen ze

Dit is de eerste foto van de nieuwe volledig elektrische politieauto (met een opvallend detail)
