
We wisten al dat ie eraan kwam, maar hier is dan de eerste officiële schets van de Mercedes S-klasse Cabrio, de eerste grote (en daarmee bedoelen we enorme) cabrio uit Stuttgart sinds 1971.
Er is nog niet veel bekend over het nieuwe open vlaggenschip, behalve dat ie niet minder lang zal zijn dan de S-klasse sedan – ruim vijf meter dus – en omwille van al z'n verstevigingen een stuk zwaarder. In de aanloop naar z'n onthulling in Frankfurt, halverwege september, komen we meer te weten.
In ieder geval valt te verwachten, gezien de beoogde markt en het feit dat het een cabrio is, dat Mercedes niet de moeite neemt om de dieselmotoren uit de S-klasse sedan naar deze open vierzitter over te hevelen. Ga dus in ieder geval uit van een S 500 met biturbo V8, en later de AMG-versies in de vorm van de S 63 en S 65. Rokende donuts in een luxe cruiseschip, waarom niet?
Verder vermoeden we, hoewel het heerlijke Magic Body Control-onderstel vast acte de présence zal geven, dat het bijzondere Active Body Control-systeem van de S-klasse Coupé – dat de auto in de bochten doet meeleunen als een motorfiets – niet op deze Cabrio geleverd zal worden. Dit is immers niet echt een auto waarmee je even een pittig potje gaat sturen. Uiteraard komen wel alle mogelijke assistentie- en preventiesystemen langs, plus waarschijnlijk wat geïnspireerde mogelijkheden om de achterpassagiers te verwarmen tijdens koele voorjaarsritjes.
De prijs? Die komt natuurlijk torenhoog te liggen, al was het maar om gezond te kunnen concurreren met de Bentley GT Convertible en de aankomende open versie van de Rolls-Royce Wraith, de Dawn.
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
