
In de Mercedes S-klasse debuteerde een van de meest iconische interieurs van de afgelopen tien jaar. Twee flinke schermen, die optisch in elkaar leken door te lopen, vervingen de tellers en een los navigatiesysteem. Het idee sijpelde door het hele gamma en zelfs de A-klasse kreeg een vleugje S-klasse. Over het algemeen worden de interieurs van Mercedes als één van de mooiste van dit moment beschouwd. Maar zelfs als niemand iets te klagen heeft, moet je als trendzetter de volgende stap durven te zetten.
Daarom dumpt de Mercedes S-klasse bij de volgende generatie (de W223) het doorlopende scherm. De volgende generatie van de grote sedan werd al wat keren op de weg gespot, en nu lekt er zelfs een video van het interieur. We gokken dat iemand iets uit te leggen heeft bij Daimler. De video laat een groot, los scherm zien op de middenconsole. Het scherm is verticaal geplaatst, net zoals bij Volvo, Tesla en Renault.
Het stuur heeft links en rechts twee slanke spaken vol knoppen. Achter het stuur toont een ander scherm de tellers, en daar weer achter zien we een grote opening in het dashboard. Hierin schuilt mogelijk een projector die van (een deel van) de voorruit een augmented reality-scherm maakt.
Bekijk de video en foto’s van de Mercedes S-klasse W223 hieronder. Op de afbeelding hierboven zie je de huidige AMG S 65 met V12.
Video van S-klasse-interieur
Foto’s van gecamoufleerde S-klasse
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Blijkbaar wil niemand de beste auto ter wereld hebben

Huh? Mercedes overweegt touchscreens in velgen van auto’s te bouwen

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken
