
Bij Mini zijn ze nog steeds zo blij met hun autootje dat ze het zonde vinden om hem al te ingrijpend te wijzigen. Daarom ziet een Mini van 2009 er precies hetzelfde uit als een Mini van 2001. Zou het dit jaar dan een keer tijd worden voor een grootse vernieuwing?
Mooi niet. Dit is de nieuwe Mini, en hij is wederom hetzelfde. Goed, er waren onlangs al schonere en zuinigere motoren in gelegd, en nu is er ook een kersverse diesel met twee verschillende vermogens beschikbaar (voor het eerst ook in de cabrio). Verder is de voorbumper nét iets anders, en is de motorkap wat hoger gemaakt om onoplettende voetgangers extra zacht op te vangen.
Er zit nu een leuke dosis led’jes in de achterlichten, je kunt kiezen voor meesturende koplampen (Adaptive Headlights), en er is een handjevol nieuwe kleuren en velgen beschikbaar. Bovendien kun je nu verschillende ‘ontwerpstijlen’ toepassen om je Mini in een bepaald hokje te plaatsen. Zo zijn er de Classic, de Rally en de Scene.
Vanaf september staat de opgefriste Mini bij de dealer.
Meer van TopGear


Mini Clubman JCW All4

Mini Clubman JCW met 306 pk is hier

Mini Clubman-facelift lost niet grootste ontwerpissue op

De Mini John Cooper Works Clubman heeft een lange naam

Mini Clubman trekt motorpak aan

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Is zo’n rappe Mini Cooper S (F56) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

‘Waarom kom je soms groene ventieldopjes tegen? Is de eigenaar van zo’n auto opgelicht?’

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje
