
Bij Mini zijn ze nog steeds zo blij met hun autootje dat ze het zonde vinden om hem al te ingrijpend te wijzigen. Daarom ziet een Mini van 2009 er precies hetzelfde uit als een Mini van 2001. Zou het dit jaar dan een keer tijd worden voor een grootse vernieuwing?
Mooi niet. Dit is de nieuwe Mini, en hij is wederom hetzelfde. Goed, er waren onlangs al schonere en zuinigere motoren in gelegd, en nu is er ook een kersverse diesel met twee verschillende vermogens beschikbaar (voor het eerst ook in de cabrio). Verder is de voorbumper nét iets anders, en is de motorkap wat hoger gemaakt om onoplettende voetgangers extra zacht op te vangen.
Er zit nu een leuke dosis led’jes in de achterlichten, je kunt kiezen voor meesturende koplampen (Adaptive Headlights), en er is een handjevol nieuwe kleuren en velgen beschikbaar. Bovendien kun je nu verschillende ‘ontwerpstijlen’ toepassen om je Mini in een bepaald hokje te plaatsen. Zo zijn er de Classic, de Rally en de Scene.
Vanaf september staat de opgefriste Mini bij de dealer.
Meer van TopGear


Mini Clubman JCW All4

Mini Clubman JCW met 306 pk is hier

Mini Clubman-facelift lost niet grootste ontwerpissue op

De Mini John Cooper Works Clubman heeft een lange naam

Mini Clubman trekt motorpak aan

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Welk van deze retro stadsauto’s is het beste om stijlvol en elektrisch voor de dag te komen?

Is zo’n rappe Mini Cooper S (F56) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

Geen maximumsnelheid in Nederland? Dat kan prima, volgens dit onderzoek

Helemaal zelfstandig rijdende vrachtwagens lopen tegen een grappig probleem aan in de VS

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Pas op: op deze dag is de volgende week de beruchte Flitsmarathon in Nederland (én de rest van Europa)

In deze Europese vakantiestreken zijn flitspalen vanaf nu uitgeschakeld – dit is waarom
