Om kosten te besparen gaat Mitsubishi wereldwijd en dus ook in het Europa het roer omgooien. Waar het merk nu nog sterk gefocust is op SUV’s, zal de nadruk meer komen liggen op milieuvriendelijke concepten, niet alleen bij kleine auto’s, maar ook bij de grotere modellen (crossovers).
 
Mitsubishi is al langer bezig diverse functies van het bedrijf weer samen te brengen in Japan, zoals bijvoorbeeld de volledige designafdeling. Dat betekent dat de Europese vestiging in Schiphol-Rijk zal worden gesloten, omdat bijvoorbeeld verkoop, marketing, productmanagement, business planning e.d. vanuit Japan rechtstreeks naar de importeurs wordt aangestuurd.
 
Een aantal functies van Mitsubishi Motors Europe moet echter wel in Europa blijven en juist deze afdelingen zullen worden overgeplaatst naar Born. Er moet dan worden gedacht aan logistiek, planning, financiën, personeelszaken etc. Ook alles wat met aftersales, onderdelen, technische service en training te maken heeft gaat eveneens naar Born, naar het Europese onderdelencentrum.

Reacties

Meer van TopGear