
Als je erbij wilde horen in Need For Speed Underground, kocht je een Eclipse en liet je maar weinig onderdelen origineel. Het liefst ging je voor een groene lak – veel cooler werd het niet. Andere tijden zullen we maar zeggen. Maar gelukkig zijn er genoeg fanatiekelingen die de legendes van Mitsubishi in leven houden. Rob Dahm gaat op bezoek bij twee serieus opgebouwde auto’s.
De Mitsubishi Eclipse in deze video komt uit 1999 en is een CSX. Onder de motorkap moest de 2,0-liter viercilinder plaats maken voor een cocktail van Evo Lancer-onderdelen. Zo komt de motor uit de Evo III, de turbo uit de IX en de versnellingsbak uit de IV. ‘Áls hij het doet , is het een geweldige auto’, vertelt de eigenaar.
En een Lancer Evo IX Wagon met 900+ pk
Daarnaast heeft een maatje van de Eclipse-eigenaar een speciale Mitsubishi Evo Lancer IX Wagon meegenomen. De 2,2-liter turbomotor die hierin ligt, produceert ruim 900 pk. De eigenaar noemt de Lancer Wagon zijn ‘boodschappenautootje’. Niet verkeerd. Bekijk hieronder de auto’s en zeg eens eerlijk: dit is toch wel een heel stuk leuker dan de nieuwe Eclipse?
Mitsubishi Eclipse en Mitsubishi Lancer Evo IX Wagon
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Man wint Lancer Evo, crasht vrijwel onmiddellijk

Mitsubishi Evo VI Tommi Mäkinen is een Japans Icoon

’Mitsubishi Lancer Evo 11 is onderweg’

Mitsubishi Lancer Evo VIII met 1.600 pk

Roadtrip van 16.000 km in Lancer Evo en Forester

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

Deze bekende modelnaam uit het verleden komt weer terug naar Nederland

Mitsubishi Outlander Sport is verrassend genoeg geen Renault, kost 22.050 euro

De Mitsubishi Outlander is weer een enorme hit (met een bijzondere redder in nood)

Stickers en 27 procent extra vermogen: trekt jou dat wel over de streep?

Maakt het uit of je de Mitsubishi ASX of de identieke Renault Captur kiest? (review)

Waarom deze Mini Cooper maar liefst 200.000 dollar moet kosten

Zullen Subaru-fans boos of blij zijn als ze horen welke motor in deze Impreza ligt?

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Automerk dat aan de afgrond staat, maakt ook nog even zijn trouwe fans boos

Koop jij een zuinige Skoda Citigo diesel met 276 pk en vierwielaandrijving?

Dit onopvallende Golfje is stiekem sneller dan menig supercar (900+ pk!)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)
