Op de Space Star na, produceert Mitsubishi voor Europa louter crossovers en een performance-motor is nergens te bekennen. Een Mitsubishi Lancer Evo 11 zou dus een kostbare exercitie zijn voor een zelfstandig Japans merk. Maar laat Mitsubishi sinds 2016 nou niet meer een losstaand merk zijn…
Renault-Nissan slokte Mitsubishi op door grootaandeelhouder te worden. Met de kennis en techniek van de alliantie, is een Mitsubishi Lancer Evo 11 plots een stuk levensvatbaarder. Volgens het Britse Autocar werkt Mitsubishi dan ook aan een nieuwe Evolution, mét een benzinemotor.
De aankomende Mitsubishi Lancer Evo 11 zou komen als sedan en hatchback. Het vermogen zou komen uit de 1,8-liter viercilinder uit de Renault Mégane RS, die de autobouwer koppelt aan een doorontwikkelde versie van de S-AWC-vierwielaandrijving uit de vorige Evo. Eventueel zou een 48-volt hybridehulpje het vermogen richting de 350 pk kunnen stuwen.
De Mitsubishi Lancer Evo 11 zou volgens de Japanse bronnen van het Britse automedium op het CMF-C/D platform staan dat Renault-Nissan-Mitsubishi ontwikkelde. Zo gebruikt de autobouwer voornamelijk bestaande onderdelen, wat de productie- en de ontwikkelingskosten enorm drukt.
Reacties