
Op de Space Star na, produceert Mitsubishi voor Europa louter crossovers en een performance-motor is nergens te bekennen. Een Mitsubishi Lancer Evo 11 zou dus een kostbare exercitie zijn voor een zelfstandig Japans merk. Maar laat Mitsubishi sinds 2016 nou niet meer een losstaand merk zijn…
Renault-Nissan slokte Mitsubishi op door grootaandeelhouder te worden. Met de kennis en techniek van de alliantie, is een Mitsubishi Lancer Evo 11 plots een stuk levensvatbaarder. Volgens het Britse Autocar werkt Mitsubishi dan ook aan een nieuwe Evolution, mét een benzinemotor.
De aankomende Mitsubishi Lancer Evo 11 zou komen als sedan en hatchback. Het vermogen zou komen uit de 1,8-liter viercilinder uit de Renault Mégane RS, die de autobouwer koppelt aan een doorontwikkelde versie van de S-AWC-vierwielaandrijving uit de vorige Evo. Eventueel zou een 48-volt hybridehulpje het vermogen richting de 350 pk kunnen stuwen.
De Mitsubishi Lancer Evo 11 zou volgens de Japanse bronnen van het Britse automedium op het CMF-C/D platform staan dat Renault-Nissan-Mitsubishi ontwikkelde. Zo gebruikt de autobouwer voornamelijk bestaande onderdelen, wat de productie- en de ontwikkelingskosten enorm drukt.
Meer van TopGear


In deze ondergelopen steengroeve ligt onder meer een Mitsubishi Lancer Evo op de bodem

Man wint Lancer Evo, crasht vrijwel onmiddellijk

Mitsubishi Evo VI Tommi Mäkinen is een Japans Icoon

Mitsubishi Lancer Evo VIII met 1.600 pk

Roadtrip van 16.000 km in Lancer Evo en Forester

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

De beste auto’s in Nederland om een caravan te trekken hebben een duidelijke overeenkomst

De goedkoopste auto die je in Nederland soms nog nieuw kunt kopen wil maar niet dood gaan

Deze ‘verboden’ auto is nu nog de goedkoopste nieuwe auto van Nederland (als je snel bent)

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

Deze bekende modelnaam uit het verleden komt weer terug naar Nederland

In deze ondergelopen steengroeve ligt onder meer een Mitsubishi Lancer Evo op de bodem

Man wint Lancer Evo, crasht vrijwel onmiddellijk

Deze Mitsubishi Lancer Evolution Wagon is gloednieuw

Mitsubishi Lancer Evo met 2.000 pk is terug

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Wat is schadelijker voor de range tijdens de hete zomerdagen: hard rijden of de airco aanzetten?

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

Elektrische auto’s in Nederland verbruiken méér stroom dan de NS (en gek genoeg valt dat alsnog heel erg mee)

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden
