
De Mitsubishi Lancer Evo met 2.000 pk is het mooiste wat Griekenland voortbracht sinds het broodje gyros. En net als bij deze pittige pita is er altijd ruimte voor verbetering. Met sla, bijvoorbeeld. Of gewoon extra tzatziki. Of nog meer tzatziki. De Mitsubishi Lancer Evo is daarom terug met een nieuwe setup. Met een turbo die zo groot is dat hij niet eens onder de motorkap past. De toerenbegrenzer gaat nu pas bij 13.500 tpm zijn werk doen (1.500 tpm hoger dan voorheen). De schoepen van de turbo bestaan uit koolstofvezel en kevlar.
Leg een schone onderbroek klaar en skip naar 0:34 seconden voor angstaanjagende actie.
Mitsubishi Lancer Evo met 2.000 pk is terug
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


In deze ondergelopen steengroeve ligt onder meer een Mitsubishi Lancer Evo op de bodem

Man wint Lancer Evo, crasht vrijwel onmiddellijk

Mitsubishi Evo VI Tommi Mäkinen is een Japans Icoon

’Mitsubishi Lancer Evo 11 is onderweg’

Mitsubishi Lancer Evo VIII met 1.600 pk

Deze bekende modelnaam uit het verleden komt weer terug naar Nederland

Mitsubishi Outlander Sport is verrassend genoeg geen Renault, kost 22.050 euro

De Mitsubishi Outlander is weer een enorme hit (met een bijzondere redder in nood)

Stickers en 27 procent extra vermogen: trekt jou dat wel over de streep?

Maakt het uit of je de Mitsubishi ASX of de identieke Renault Captur kiest? (review)

Er komen meer heel erg betrouwbare Renaults aan

In deze ondergelopen steengroeve ligt onder meer een Mitsubishi Lancer Evo op de bodem

Man wint Lancer Evo, crasht vrijwel onmiddellijk

’Mitsubishi Lancer Evo 11 is onderweg’

Deze Mitsubishi Lancer Evolution Wagon is gloednieuw

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1

Technologisch likkebaarden. Een turbo met carbon/kevlar schoepen.
Een kleinere variant zou ik best onder de motorkap van mijn Honda willen. Alleen vermoed ik dat zo’n kevlar turbo een kleine €8000,– zal kosten.
Echt leuk zou ik het vinden als Honda gelijk een kevlar turbo monteerd in de nieuwe Civic type R.