
De Mitsubishi Lancer Evo met 2.000 pk is het mooiste wat Griekenland voortbracht sinds het broodje gyros. En net als bij deze pittige pita is er altijd ruimte voor verbetering. Met sla, bijvoorbeeld. Of gewoon extra tzatziki. Of nog meer tzatziki. De Mitsubishi Lancer Evo is daarom terug met een nieuwe setup. Met een turbo die zo groot is dat hij niet eens onder de motorkap past. De toerenbegrenzer gaat nu pas bij 13.500 tpm zijn werk doen (1.500 tpm hoger dan voorheen). De schoepen van de turbo bestaan uit koolstofvezel en kevlar.
Leg een schone onderbroek klaar en skip naar 0:34 seconden voor angstaanjagende actie.
Mitsubishi Lancer Evo met 2.000 pk is terug
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


In deze ondergelopen steengroeve ligt onder meer een Mitsubishi Lancer Evo op de bodem

Man wint Lancer Evo, crasht vrijwel onmiddellijk

Mitsubishi Evo VI Tommi Mäkinen is een Japans Icoon

’Mitsubishi Lancer Evo 11 is onderweg’

Mitsubishi Lancer Evo VIII met 1.600 pk

Deze ‘verboden’ auto is nu nog de goedkoopste nieuwe auto van Nederland (als je snel bent)

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

Deze bekende modelnaam uit het verleden komt weer terug naar Nederland

Mitsubishi Outlander Sport is verrassend genoeg geen Renault, kost 22.050 euro

De Mitsubishi Outlander is weer een enorme hit (met een bijzondere redder in nood)

Stickers en 27 procent extra vermogen: trekt jou dat wel over de streep?

In deze ondergelopen steengroeve ligt onder meer een Mitsubishi Lancer Evo op de bodem

Man wint Lancer Evo, crasht vrijwel onmiddellijk

’Mitsubishi Lancer Evo 11 is onderweg’

Deze Mitsubishi Lancer Evolution Wagon is gloednieuw

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Technologisch likkebaarden. Een turbo met carbon/kevlar schoepen.
Een kleinere variant zou ik best onder de motorkap van mijn Honda willen. Alleen vermoed ik dat zo’n kevlar turbo een kleine €8000,– zal kosten.
Echt leuk zou ik het vinden als Honda gelijk een kevlar turbo monteerd in de nieuwe Civic type R.