
De 2,0-liter viercilinder van de Mitsubishi Lancer Evo VIII kan een flinke portie vermogen hebben. De motor wisselen, is dus niet per se nodig. Maar wat als je een lege koets koopt zonder Evo-motor? Ga je dan op zoek naar de kleine krachtpatser, of bouw je iets wat nog een flinke stap verder gaat?
Conrad Bradley kiest voor het laatste en legt de V6 uit de Nissan GT-R in zijn Lancer Evo VIII, maar niet voordat hij de zes cilinders vulde met overmaat zuigers om een motorinhoud van 4,1 liter te creëren. Met twee turbo’s van Precision en een ECU van Motec groeit het vermogen naar 1.600 pk, maar meer is gemakkelijk mogelijk.
De Evo behoudt vierwielaandrijving en gebruikt een sequentiële zesbak om het vermogen van de motor naar de verstevigde aandrijfassen te krijgen. Voor burnouts is de voorwielaandrijving uitschakelbaar. De kwartmijl doet deze Evo in zo’n 7 seconden met een snelheid boven de 320 km/u.
Mitsubishi Lancer Evo VIII met 1.600 pk
https://www.youtube.com/watch?v=_wEHIcTICy8
Foto: ArmChairTuner op Facebook
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


In deze ondergelopen steengroeve ligt onder meer een Mitsubishi Lancer Evo op de bodem

Man wint Lancer Evo, crasht vrijwel onmiddellijk

Mitsubishi Evo VI Tommi Mäkinen is een Japans Icoon

’Mitsubishi Lancer Evo 11 is onderweg’

Roadtrip van 16.000 km in Lancer Evo en Forester

Deze ‘verboden’ auto is nu nog de goedkoopste nieuwe auto van Nederland (als je snel bent)

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

Deze bekende modelnaam uit het verleden komt weer terug naar Nederland

Mitsubishi Outlander Sport is verrassend genoeg geen Renault, kost 22.050 euro

De Mitsubishi Outlander is weer een enorme hit (met een bijzondere redder in nood)

Stickers en 27 procent extra vermogen: trekt jou dat wel over de streep?

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is
