
De 2,0-liter viercilinder van de Mitsubishi Lancer Evo VIII kan een flinke portie vermogen hebben. De motor wisselen, is dus niet per se nodig. Maar wat als je een lege koets koopt zonder Evo-motor? Ga je dan op zoek naar de kleine krachtpatser, of bouw je iets wat nog een flinke stap verder gaat?
Conrad Bradley kiest voor het laatste en legt de V6 uit de Nissan GT-R in zijn Lancer Evo VIII, maar niet voordat hij de zes cilinders vulde met overmaat zuigers om een motorinhoud van 4,1 liter te creëren. Met twee turbo’s van Precision en een ECU van Motec groeit het vermogen naar 1.600 pk, maar meer is gemakkelijk mogelijk.
De Evo behoudt vierwielaandrijving en gebruikt een sequentiële zesbak om het vermogen van de motor naar de verstevigde aandrijfassen te krijgen. Voor burnouts is de voorwielaandrijving uitschakelbaar. De kwartmijl doet deze Evo in zo’n 7 seconden met een snelheid boven de 320 km/u.
Mitsubishi Lancer Evo VIII met 1.600 pk
https://www.youtube.com/watch?v=_wEHIcTICy8
Foto: ArmChairTuner op Facebook
Meer van TopGear


In deze ondergelopen steengroeve ligt onder meer een Mitsubishi Lancer Evo op de bodem

Man wint Lancer Evo, crasht vrijwel onmiddellijk

Mitsubishi Evo VI Tommi Mäkinen is een Japans Icoon

’Mitsubishi Lancer Evo 11 is onderweg’

Roadtrip van 16.000 km in Lancer Evo en Forester

De goedkoopste auto die je in Nederland soms nog nieuw kunt kopen wil maar niet dood gaan

Deze ‘verboden’ auto is nu nog de goedkoopste nieuwe auto van Nederland (als je snel bent)

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

Deze bekende modelnaam uit het verleden komt weer terug naar Nederland

Mitsubishi Outlander Sport is verrassend genoeg geen Renault, kost 22.050 euro

De Mitsubishi Outlander is weer een enorme hit (met een bijzondere redder in nood)

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Dit type autoband ziet er cool uit, maar is altijd gevaarlijk (zelfs de duurdere merken)

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

Een van de slechtste auto’s ooit gebouwd gaat een comeback maken (en nu wil je ‘m wel)

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt
