
De 2,0-liter viercilinder van de Mitsubishi Lancer Evo VIII kan een flinke portie vermogen hebben. De motor wisselen, is dus niet per se nodig. Maar wat als je een lege koets koopt zonder Evo-motor? Ga je dan op zoek naar de kleine krachtpatser, of bouw je iets wat nog een flinke stap verder gaat?
Conrad Bradley kiest voor het laatste en legt de V6 uit de Nissan GT-R in zijn Lancer Evo VIII, maar niet voordat hij de zes cilinders vulde met overmaat zuigers om een motorinhoud van 4,1 liter te creëren. Met twee turbo’s van Precision en een ECU van Motec groeit het vermogen naar 1.600 pk, maar meer is gemakkelijk mogelijk.
De Evo behoudt vierwielaandrijving en gebruikt een sequentiële zesbak om het vermogen van de motor naar de verstevigde aandrijfassen te krijgen. Voor burnouts is de voorwielaandrijving uitschakelbaar. De kwartmijl doet deze Evo in zo’n 7 seconden met een snelheid boven de 320 km/u.
Mitsubishi Lancer Evo VIII met 1.600 pk
https://www.youtube.com/watch?v=_wEHIcTICy8
Foto: ArmChairTuner op Facebook
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


In deze ondergelopen steengroeve ligt onder meer een Mitsubishi Lancer Evo op de bodem

Man wint Lancer Evo, crasht vrijwel onmiddellijk

Mitsubishi Evo VI Tommi Mäkinen is een Japans Icoon

’Mitsubishi Lancer Evo 11 is onderweg’

Roadtrip van 16.000 km in Lancer Evo en Forester

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

Deze bekende modelnaam uit het verleden komt weer terug naar Nederland

Mitsubishi Outlander Sport is verrassend genoeg geen Renault, kost 22.050 euro

De Mitsubishi Outlander is weer een enorme hit (met een bijzondere redder in nood)

Stickers en 27 procent extra vermogen: trekt jou dat wel over de streep?

Maakt het uit of je de Mitsubishi ASX of de identieke Renault Captur kiest? (review)

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Voor minder dan 1.500 euro is deze Mercedes E 53 de perfecte stationwagon

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom zie je in New York eigenlijk altijd stoom uit de straat komen?

Dit zijn dertien auto’s waarvan je niet wist dat ze onderhuids hetzelfde zijn

Met dit simpele trucje voorkom je deukjes van deuren als je in een krap vak moet parkeren
