De 2,0-liter viercilinder van de Mitsubishi Lancer Evo VIII kan een flinke portie vermogen hebben. De motor wisselen, is dus niet per se nodig. Maar wat als je een lege koets koopt zonder Evo-motor? Ga je dan op zoek naar de kleine krachtpatser, of bouw je iets wat nog een flinke stap verder gaat?

Conrad Bradley kiest voor het laatste en legt de V6 uit de Nissan GT-R in zijn Lancer Evo VIII, maar niet voordat hij de zes cilinders vulde met overmaat zuigers om een motorinhoud van 4,1 liter te creëren. Met twee turbo’s van Precision en een ECU van Motec groeit het vermogen naar 1.600 pk, maar meer is gemakkelijk mogelijk.

De Evo behoudt vierwielaandrijving en gebruikt een sequentiële zesbak om het vermogen van de motor naar de verstevigde aandrijfassen te krijgen. Voor burnouts is de voorwielaandrijving uitschakelbaar. De kwartmijl doet deze Evo in zo’n 7 seconden met een snelheid boven de 320 km/u.

Mitsubishi Lancer Evo VIII met 1.600 pk

https://www.youtube.com/watch?v=_wEHIcTICy8

Foto: ArmChairTuner op Facebook

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)