
De 2,0-liter viercilinder van de Mitsubishi Lancer Evo VIII kan een flinke portie vermogen hebben. De motor wisselen, is dus niet per se nodig. Maar wat als je een lege koets koopt zonder Evo-motor? Ga je dan op zoek naar de kleine krachtpatser, of bouw je iets wat nog een flinke stap verder gaat?
Conrad Bradley kiest voor het laatste en legt de V6 uit de Nissan GT-R in zijn Lancer Evo VIII, maar niet voordat hij de zes cilinders vulde met overmaat zuigers om een motorinhoud van 4,1 liter te creëren. Met twee turbo’s van Precision en een ECU van Motec groeit het vermogen naar 1.600 pk, maar meer is gemakkelijk mogelijk.
De Evo behoudt vierwielaandrijving en gebruikt een sequentiële zesbak om het vermogen van de motor naar de verstevigde aandrijfassen te krijgen. Voor burnouts is de voorwielaandrijving uitschakelbaar. De kwartmijl doet deze Evo in zo’n 7 seconden met een snelheid boven de 320 km/u.
Mitsubishi Lancer Evo VIII met 1.600 pk
https://www.youtube.com/watch?v=_wEHIcTICy8
Foto: ArmChairTuner op Facebook
Meer van TopGear


In deze ondergelopen steengroeve ligt onder meer een Mitsubishi Lancer Evo op de bodem

Man wint Lancer Evo, crasht vrijwel onmiddellijk

Mitsubishi Evo VI Tommi Mäkinen is een Japans Icoon

’Mitsubishi Lancer Evo 11 is onderweg’

Roadtrip van 16.000 km in Lancer Evo en Forester

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

De beste auto’s in Nederland om een caravan te trekken hebben een duidelijke overeenkomst

De goedkoopste auto die je in Nederland soms nog nieuw kunt kopen wil maar niet dood gaan

Deze ‘verboden’ auto is nu nog de goedkoopste nieuwe auto van Nederland (als je snel bent)

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

Deze bekende modelnaam uit het verleden komt weer terug naar Nederland

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Bij deze Chinese auto met Nederlands tintje krijg je peperdure velgen voor weinig

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Wat is schadelijker voor de range tijdens de hete zomerdagen: hard rijden of de airco aanzetten?

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

Elektrische auto’s in Nederland verbruiken méér stroom dan de NS (en gek genoeg valt dat alsnog heel erg mee)
