Als je een auto naar de garage brengt, wil je hem het liefst gisteren nog terug met de boodschap dat de rekening maar half zo hoog is uitgevallen als de offerte en dat ze hem gratis hebben afgetopt met Euro 98. Het is ons ooit één keer overkomen – en toen ging de wekker.

Onderhoud aan de auto kan al snel uitlopen omdat de monteur extra mankementen tegenkomt waar onderdelen voor besteld moeten worden (die natuurlijk momenteel slecht leverbaar zijn), omdat er een roestig boutje afbrak of omdat er gewoon te weinig personeel is. Je kunt je dan bezwaard voelen om voor de derde keer te bellen om te vragen wanneer je auto klaar zal zijn.

De klant stuurt een bloemetje aan zijn auto

Deze klant bedacht een grappige manier om (niet zo heel) subtiel de monteur aan te sporen even op te schieten. Hij stuurde een bosje bloemen naar zijn Toyota FJ40 Land Cruiser die op dat moment bij de garage stond met een kaartje: ‘Word snel beter. Ik mis je. Liefs, Carl.’ De garagist die de bloemen voor de Toyota aannam, plaatste het op Reddit.

Het voelt wat passief agressief, maar de monteur kan er wel om lachen: ‘Deze klant is een geweldige kerel met een geweldig gevoel voor humor. Zijn project gaat pas over een paar maanden beginnen, maar het lijkt erop dat hij probeert ons wat sneller van start te laten gaan.’ De reacties wijzen er overigens terecht op dat een fles whisky of een kratje bier een betere manier van omkoping waren geweest, maar of de monteur daar nou secuurder van gaat werken, durven we te betwijfelen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear