
Een oude jas aantrekken en in de binnenzakken nog een tientje vinden, is altijd fijn. Mountune moet hetzelfde gevoeld hebben toen ze ergens nog 10 pk vonden in de Mountune Fiesta ST. Eerder gaven ze de kleine hete hatch van 1.200 kilo al 25 pk meer dan standaard, en nu verhogen ze dat aantal met 10 pk. De tuner haalt nu 235 pk en 350 Nm uit de 1,5-liter driecilinder. Als ze zo doorgaan, moeten ze binnenkort het 4WD-systeem uit de Focus RS lenen.
De M235 Performance-kit bestaat uit een nieuwe luchtfilter, een luchtfilterhuis en een OBD-plug om het vermogen te verhogen. Via een smartphone-app en bluetooth kun je de rijmodi sport, circuit, standaard performance en antidiefstal aantikken. Die laatste zorgt dat de auto geen meter vooruitkomt. Het kitje kost je omgerekend zo’n 700 euro, maar als je al de M225-kit had, dan kun je voor zo’n 120 euro upgraden.
De software zou zorgen voor een agressievere launchcontrol, meer geknetter en geknal vanuit de uitlaat en een optimalisatie van de ‘No Lift Shift’, waarbij je niet je voet van het gaspedaal hoeft te halen bij het schakelen. Volgens Mountune voelt de upgrade alsof het door de fabriek gedaan is. Wat de 35 pk extra doet voor de prestaties, moet je zelf ondervinden. De 225-versie snoepte al 0,5 seconden van de 0-100-tijd af met 6 seconden rond.
Meer van TopGear


De Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor, voor de goedkoopste moeten we even zeuren

Als je toch een kleine crossover ‘moet’, is de Ford Puma dan de beste keuze? (review)

VIDEO: Deze Ford Fiesta ST heeft een Volvo-vijfcilinder met 1.000 pk

De Ford Fiesta komt misschien toch terug, maar dan wel als Volkswagen

Snik: Na 47 jaar sneuvelt de betaalbare Ford Fiesta om plaats te maken voor EV’s

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Dit saaie Nederlands koopgedrag waait nu ook over naar andere landen zoals de VS

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

Kan deze Ford Focus ST met Mountune M365-kit het gemis van de RS verzachten?

Mountune Ford Focus RS doet nu bijna 700 pk

Mountune Ford Focus RS krijg 520 pk

Mountune Ford Focus RS met 405 pk

Mountune Ford Focus RS is nog wat heftiger

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Vanaf deze zomer ga je auto’s tegenkomen met insectenogen in Nederland – dit moet je weten

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Inmiddels is er ook het M260 pakket. Hiervoor zijn wel wat aanpassingen nodig zoals een andere intercooler en enkele slangen. Het verschil is minder groot dan de stap van origineel naar M235.