Mountune Ford Focus RS met 405 pk

Ken je de Mountune Ford Focus RS nog? Hier is een upgrade

Ford Focus RS Mountune 2019
Ford Focus RS Mountune 2019
Ford Focus RS Mountune 2019
Ford Focus RS Mountune 2019
Ford Focus RS Mountune 2019
Ford Focus RS Mountune 2019
Ford Focus RS Mountune 2019
Ford Focus RS Mountune 2019
Ford Focus RS Mountune 2019
Ford Focus RS Mountune 2019

Herinner je je de Ford Focus RS nog? Domme vraag – hoe kun je zo’n pareltje vergeten? We benoemden de uiterst hete hatch tot Auto van het Jaar 2015 voor zijn uitmuntendheid. Al kan het altijd nog iets uitmuntender, aldus Mountune. Aanschouw de Mountune Ford Focus RS met 405 pk.

Uit de fabriek kwam de Focus RS al met een 2,3-liter viercilinder met 350 pk en 470 Nm. Je kon veel dingen over hem zeggen, maar niet dat ie langzaam was. Z’n topsnelheid was 265 km/u en de vierwielaandrijver had slechts 4,7 seconden nodig om van 0 naar 100 km/u te gaan.

Het duurde niet lang voordat iemand aan de knoppen draaide op zoek naar meer vermogen. Zo verscheen de Mountune Ford Focus RS al enkele jaren geleden. De upgrade verhoogde het vermogen marginaal naar 370 pk en het koppel naar 510 Nm. En dat voor de schappelijke meerprijs van ruim 1.000 euro, inclusief garantie.

Een volgende stap voor de Mountune Ford Focus RS

Mountune gaat een stap verder met de nieuwe M400R- en M400X-pakketten. Deze leveren 405 pk en 560 Nm, plus een lading ander leuks. Zoals een instelbare toerenbegrenzer en launch control, valet-parkeermodus, powershifting (schakelen zonder het gas los te laten), anti-diefstalmodus, rollerbankmodus (alle elektronica uit) en volledige toegang tot alle OBD-kanalen.

Mountune programmeert diverse brandstofmodi in de ECU: een eco-modus, een fabrieksmodus en natuurlijk de modus voor maximale power. Er zijn geen exacte cijfers over de tijden en snelheden bekend voor de Mountune Ford Focus RS. Hou het maar op ‘snel genoeg om veel plezier te beleven’.

Onder de motorkap van de Mountune Ford Focus RS vind je de standaard turbo waar het bedrijf enkele aanpassingen op uitvoerde. Deze kosten voor de Ford Focus RS ruim 680 euro. Als je de oude M400-upgrade al hebt gedaan, kun je gratis en voor niets naar de M400R upgraden.

Is dat je nog te mak, dan kun je gaan voor de M400X. Hierbij blijft het vermogen gelijk, maar verandert Mountune het karakter van de motor. De X is agressiever en reageert veel feller op het gas. Klinkt als de versie die je wilt.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Nieuwste van TopGear

Autonieuws