
De Tesla Cybertruck is hier, maar niet officieel. Even hoopten we nog dat Musk een kleinere, lichtere, veiligere en minder scherpe versie in Europa zou verkopen, maar dat komt er niet van. Wij Europeanen kopen te weinig van pick-ups, vindt Tesla. Toch doet een Nederlandse handelaar een poging om de Cybertruck naar Europa te halen en hier te verkopen.
Sterker nog: autodealer Next Exclusives biedt de Tesla Cybertruck online al aan. De autoverkoper laat weten dat er veel werk en geld in het project zit. ‘Dit is voor ons een grote uitdaging (geweest), maar we zijn er op dit moment zeker van dat dit helemaal goed gaat komen’, zegt de dealer tegen TopGear Nederland. De versie die naar Nederland wordt gehaald, is niet de topper die Tesla Cyberbeast noemt, maar het is ook weer niet de instapper.
Specificaties van de Nederlandse Tesla Cybertruck
De Cybertruck heeft twee elektromotoren die samen 600 pk naar alle wielen sturen. De 0-naar-100-tijd bedraagt 4,3 seconden en de topsnelheid is begrensd op 180 km/u. Een gigantische 123-kWh batterij zorgt voor 547 kilometer aan rijbereik. Het gewicht is trouwens 2.995 kilo. Je hebt kans dat het maximale toelaatbare gewicht hoger is dan 3.500 kilo – dus dan heb je een vrachtwagenrijbewijs nodig.
Wat is de Nederlandse prijs van de Tesla Cybertruck?
Ergens in augustus hoopt de autodealer het eerste productiemodel van de Cybertruck op Nederlandse bodem te presenteren. Als je als particulier de Cybertruck wilt kopen, vraagt Next Exclusives om 356.950 euro over te maken. Zonder BTW houd je het forse bedrag van 295.000 euro over. En dan te bedenken dat deze uitvoering in Amerika gaat voor omgerekend ongeveer 71.000 euro.
Als je een pick-up van drie ton koopt, dan wil je er misschien ook wel mee rijden, toch? We vroegen aan de autoverkoper hoe het bedrijf de Cybertruck door de Nederlandse keuring laat komen. Die informatie houdt de dealer graag voor zichzelf: ‘Dat blijft natuurlijk het geheim van de hoefsmid.’ Voor de RDW-keuring dient de pick-up fysiek aangeleverd te worden. Pas dan kan het RDW bepalen of de Cybertruck gele platen mag krijgen of niet.
Waarom Tesla de Cybertruck niet naar Europa brengt
Volgens Tesla-ontwerper Lars Maravy is het onmogelijk om de Cybertruck als productieauto naar Europa te brengen. ‘De Europese regelgeving eist een afronding van 3,2 millimeter op uitstekende delen. Helaas is het onmogelijk om een afronding van 3,2 millimeter te maken op een plaat roestvrij staal van 1,4 millimeter’, zegt hij tegen TopGear. Met individuele typegoedkeuring is er misschien wel een kans.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
7 reacties op “Nederlandse autodealer gaat Tesla Cybertruck verkopen: dit is de Nederlandse prijs”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

De eerste Tesla Cybertruck van Nederland is nu al verkocht – dit is de nieuwe (semi-bekende) eigenaar

Je moet in Nederland een speciale cursus volgen als je met de Tesla Cybertruck wilt rijden

Voor 10.000 euro ziet de Tesla Cybertruck er ineens heel erg goed uit

Cybertruck-politie auto gaat de wegen veilig maken

Zo verdient Tesla miljarden in Nederland – zonder een auto te bouwen

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

Tja doet u maar lekker inversteren in die typegoed keuring , is snapt ook dat als die er eenmaal is dat andere die dan ook gewoon kunnen krijgen , maar lijkt mijn sterk dat die er komt gezien zoals al aangegeven hij niet aan de regels voldoet kwa hoeken. Wat voor een typegoed keuring ook belangerijk is .
Ik zou als fietser bv niet door zon cybertruck geraakt willen worden , en gezien we hier veel fietser hebben wordt daar rekening mee gehouden.
Je moet respect hebben voor de hype die gecreëerd is omtrend de Cybertruck. 71000 in de VS en hiet 357.000, voor wat eigenlijk? Het lijkt me een grote middelvinger naar de buren als dit op je oprit staat. That’s it. Voor de 357.000 zou ik pick-up en electrisch opsplitsen in 2 verschillende andere wagens.
Kan iemand uitleggen waarom een auto van 71.000 dollar hier VIJF keer zo veel moet kosten?
Wie wil dit schijthuis op wielen voor dit geld kopen😂
Je wordt nog veel meer opgelicht bij de oude vastgeroeste autofabrikanten. Je hebt overal voor en tegenstanders. Wees blij dat er voor rlk wat wils is. Stel je es voor dat iedereen met diezelfde saaie jmodellen rijden sinds de jaren 90? Dat zou pas saai zijn.
Ja want iedereen rijdt al 30 jaar in een Mazda 626 of Nissan Sunny. Wat een onzin zeg.
Welke fanboy laat zich hiervoor oplichten?