
De Tesla Cybertruck is hier, maar niet officieel. Even hoopten we nog dat Musk een kleinere, lichtere, veiligere en minder scherpe versie in Europa zou verkopen, maar dat komt er niet van. Wij Europeanen kopen te weinig van pick-ups, vindt Tesla. Toch doet een Nederlandse handelaar een poging om de Cybertruck naar Europa te halen en hier te verkopen.
Sterker nog: autodealer Next Exclusives biedt de Tesla Cybertruck online al aan. De autoverkoper laat weten dat er veel werk en geld in het project zit. ‘Dit is voor ons een grote uitdaging (geweest), maar we zijn er op dit moment zeker van dat dit helemaal goed gaat komen’, zegt de dealer tegen TopGear Nederland. De versie die naar Nederland wordt gehaald, is niet de topper die Tesla Cyberbeast noemt, maar het is ook weer niet de instapper.
Specificaties van de Nederlandse Tesla Cybertruck
De Cybertruck heeft twee elektromotoren die samen 600 pk naar alle wielen sturen. De 0-naar-100-tijd bedraagt 4,3 seconden en de topsnelheid is begrensd op 180 km/u. Een gigantische 123-kWh batterij zorgt voor 547 kilometer aan rijbereik. Het gewicht is trouwens 2.995 kilo. Je hebt kans dat het maximale toelaatbare gewicht hoger is dan 3.500 kilo – dus dan heb je een vrachtwagenrijbewijs nodig.
Wat is de Nederlandse prijs van de Tesla Cybertruck?
Ergens in augustus hoopt de autodealer het eerste productiemodel van de Cybertruck op Nederlandse bodem te presenteren. Als je als particulier de Cybertruck wilt kopen, vraagt Next Exclusives om 356.950 euro over te maken. Zonder BTW houd je het forse bedrag van 295.000 euro over. En dan te bedenken dat deze uitvoering in Amerika gaat voor omgerekend ongeveer 71.000 euro.
Als je een pick-up van drie ton koopt, dan wil je er misschien ook wel mee rijden, toch? We vroegen aan de autoverkoper hoe het bedrijf de Cybertruck door de Nederlandse keuring laat komen. Die informatie houdt de dealer graag voor zichzelf: ‘Dat blijft natuurlijk het geheim van de hoefsmid.’ Voor de RDW-keuring dient de pick-up fysiek aangeleverd te worden. Pas dan kan het RDW bepalen of de Cybertruck gele platen mag krijgen of niet.
Waarom Tesla de Cybertruck niet naar Europa brengt
Volgens Tesla-ontwerper Lars Maravy is het onmogelijk om de Cybertruck als productieauto naar Europa te brengen. ‘De Europese regelgeving eist een afronding van 3,2 millimeter op uitstekende delen. Helaas is het onmogelijk om een afronding van 3,2 millimeter te maken op een plaat roestvrij staal van 1,4 millimeter’, zegt hij tegen TopGear. Met individuele typegoedkeuring is er misschien wel een kans.
7 reacties op “Nederlandse autodealer gaat Tesla Cybertruck verkopen: dit is de Nederlandse prijs”
Laat een antwoord achter aan @vega Reactie annuleren
Meer van TopGear


Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

De eerste Tesla Cybertruck van Nederland is nu al verkocht – dit is de nieuwe (semi-bekende) eigenaar

Je moet in Nederland een speciale cursus volgen als je met de Tesla Cybertruck wilt rijden

Voor 10.000 euro ziet de Tesla Cybertruck er ineens heel erg goed uit

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Waarom het automerk van Elon Musk alsnog beter is dan het automerk van Jeff Bezos

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Zo verdient Tesla miljarden in Nederland – zonder een auto te bouwen

Hoe de Belastingdienst per ongeluk de Nederlandse wegen veiliger heeft gemaakt

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback (die iets goedkoper is)

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

Tja doet u maar lekker inversteren in die typegoed keuring , is snapt ook dat als die er eenmaal is dat andere die dan ook gewoon kunnen krijgen , maar lijkt mijn sterk dat die er komt gezien zoals al aangegeven hij niet aan de regels voldoet kwa hoeken. Wat voor een typegoed keuring ook belangerijk is .
Ik zou als fietser bv niet door zon cybertruck geraakt willen worden , en gezien we hier veel fietser hebben wordt daar rekening mee gehouden.
Je moet respect hebben voor de hype die gecreëerd is omtrend de Cybertruck. 71000 in de VS en hiet 357.000, voor wat eigenlijk? Het lijkt me een grote middelvinger naar de buren als dit op je oprit staat. That’s it. Voor de 357.000 zou ik pick-up en electrisch opsplitsen in 2 verschillende andere wagens.
Kan iemand uitleggen waarom een auto van 71.000 dollar hier VIJF keer zo veel moet kosten?
Wie wil dit schijthuis op wielen voor dit geld kopen😂
Je wordt nog veel meer opgelicht bij de oude vastgeroeste autofabrikanten. Je hebt overal voor en tegenstanders. Wees blij dat er voor rlk wat wils is. Stel je es voor dat iedereen met diezelfde saaie jmodellen rijden sinds de jaren 90? Dat zou pas saai zijn.
Ja want iedereen rijdt al 30 jaar in een Mazda 626 of Nissan Sunny. Wat een onzin zeg.
Welke fanboy laat zich hiervoor oplichten?