De goddelijke wegen rondom de Nürburgring voelen soms als een wetteloos walhalla waar alles kan en mag, als je kijkt naar de snelheden waarmee sommige bezoekers daar rijden. We hebben weleens mensen horen zeggen dat de Duitse politie daar een gedoogbeleid voert. Maar dat is nog een groter fabeltje dan ‘Duitse degelijkheid’ (zei er iemand lagerschalen?). De Polizei voelt maar weinig sympathie voor bestuurders die de wegen van de Eifel als een gratis stukje Nürburgring beschouwen.

Gisteren besloot een stel Nederlanders een beetje 100% Tuning te introduceren naast de Nürburgring. Omstanders melden dat ze met hoge snelheden op en neer reden door Breidscheid, bij de tweede ingang van de Nürburgring Nordschleife. Met veel herrie deden ze hun beste imitatie van de nasleep van een avondje Mexicaans eten: pops and bangs met de nodige remsporen. De lokale politie was er niet van gediend en verscheen twintig minuten later om een praatje te maken met de bestuurders, met als gevolg dat twee Nederlandse BMW’s in beslag werden genomen. Waarschijnlijk voor een uitgebreide technische keuring, met alle gevolgen van dien.

Nürburgring-bezoeker Robi legde het tafereel vast vanaf zijn hotelbalkonnetje. De twee auto’s stonden toen op de parkeerplaats van Bistro Cockpit, een plek die iedere Ringrijder wel kent. We zochten contact met de bestuurder om te achterhalen waarom de auto’s precies zijn meegenomen. We vermoeden dat de bedragen iets hoger zullen uitvallen dan de schnitzels van Cockpit, die al redelijk aan de prijs zijn. Wel lekker trouwens. De schnitzels, dan.

Update: De eigenaar van de auto zegt dat hij eerst een waarschuwing kreeg voor zijn te luide uitlaat en dat de agent toen weer vertrok. Later kwam er een tweede agent die de auto confisqueerde. Hij geeft aan het er niet mee eens te zijn. Hij vindt dat de tweede agenten ‘boven de wet opereerden’ en ‘probeerden lastig te zijn’, terwijl hij ‘gewoon meewerkte’.

Video van de BMW

Reacties

  • Grensgeval heeft op 13 augustus 2020 geschreven:

    Nu mag de eigenaar bewijzen dat zijn voertuig in deze staat op papier staat
    Blijkt er iets niet in de type goedkeuring te staan en is dat niet geregistreerd mag hij dat LAATEN veranderen door een tuf goedgekeurde garage.
    Met in beslag name van de onvermelde onderdelen en betaling van de nieuwe onderdelen.
    Duur grapje.
    Daar naast dikke prent en een aantal punten die 5 jaar blijven geregistreerd
    Kom je binnen de 5 jaar aan 8+ punten mag je een Duitse cursus volgen en vorderd Duitsland je rijbewijs voor min 6 maanden in
    Helaas is dat Europees geregistreerd tegenwoordig en bij de eerste controle ben je het pasje voor minimaal 6 maanden kwijt ingaande de datum dat je de verplichte cursus mm met goed gevolg hebt gedaan
    Let op deze cursus is in het Duits en moet practisch foutloos worden in gevuld en beschreven
    Er zijn zelfs tuners die de 1e keer al 1 jaar rijontzegging kregen
    Dit is volledig afhankelijk van de rechtbank waar je rij ontzegging word behandeld
    Kom je niet op de zitting is het standaard 9 maanden rij ontzegging in gaande op datum dat hun het rijbewijs hebben ontvangen.
    Het verweer ik heb hem nodig voor mijn werk gaat in dit soort zaken niet op.
    Had je je maar moeten gedragen op de weg

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)