Kennen jullie die commercial van de Peugeot 206 nog? Het is misschien wel de bekendste autoreclame ooit gemaakt. Mocht je deze niet kennen: een Indiase man ziet een Peugeot 206 in een advertentie en gaat zijn eigen Hindustan Ambassador aanpassen om hem eruit te laten zien als een Peugeot 206. Lekker muziekje eronder en tada: het was jarenlang een van de populairste auto’s van Europa. Nu gebeurt er hetzelfde, maar dan met een nep-BMW 7-serie.

Wederom gebeurt het in India. We zijn allemaal bekend met de creatieve uitspattingen van Leepu en zijn kornuiten, maar in dit geval gaat het een andere kant op. De heren van het nogal Duits klinkende Autokrafte gingen voor authenticiteit. Bij Autokrafte kun je terecht voor allerlei modificaties aan je auto. Daarbij gaan ze vaak iets verder dan reguliere tuners. Dus voor een complete bodykit of een nieuwe lakkleur draaien ze hun hand niet op bij Autokrafte.

Stiekem is de nep-BMW 7-serie mooier dan het origineel

Maar het kan nog veel veel ingrijpender, getuige deze BMW 7-serie. Het lijkt op de meest moderne generatie, maar is dus 730Ld uit 2010 die ze eruit hebben laten zien als de nieuwste generatie. Dit soort projecten kunnen we altijd waarderen. Als een groep autogekken wekenlang werkt om een auto mooier, interessanter, sneller, luxer of gaver te maken, dan juichen wij dat toe. En eerlijk is eerlijk: het eindresultaat is stiekem heel erg goed gelukt. Op één vlak is het zelfs beter dan het het origineel.

Het ontwerp van de BMW 7-serie van de huidige generatie (G70) heeft namelijk een nadeel: hij is te hoog. Dat komt omdat de auto er ook is als EV, de i7. Een elektrische auto heeft een grote accu nodig, die onder de auto wordt geplaatst. Daardoor moet de gehele auto ook een stukje hoger zijn. Dit fenomeen valt minder op bij crossovers en SUV’s (die zijn al hoger van zichzelf), maar bij sedans als de Audi A6 en BMW i5 kun je het duidelijk zien. En dus ook bij de nieuwste 7-serie.

De oude 7-serie was lager (en deze nepperd dus ook)

Van de BMW 7-serie uit 2010 (de F01) was geen elektrische versie (en ook geen hybride), waardoor er geen grote accu in moest. De taillelijn is hier dan ook veel lager. Nu die taillelijn lager is, vervalt eigenlijk ook de nood om die dubbele koplampen te gebruiken en dat geldt ook voor de tweekleurige lak. Zo zie je maar weer: auto-ontwerpers kunnen niet simpelweg auto’s ontwerpen die ze mooi vinden, maar die aan allerlei technische én wettelijke eisen voldoet.

Lees ook: Quiz: onderscheid jij de supercars van replica’s?

Overigens lijkt de imitatie 7-serie weliswaar op een BMW, maar alle onderdelen zijn niet noodzakelijkerwijs van BMW. Met een oude 7-serie uit 2010 durven we nog wel met 245 km/u over de A67 te rijden bij Darmstadt. Maar we weten niet of alle koetswerkpanelen wel goed blijven zitten met deze nepperd. Nu moet je ook niet te snel willen rijden met deze nep-BMW 7-serie. Anders kunnen mensenniet zien dat je de nieuwste 7-serie hebt én missen ze dat jij erin zit.

De gehele video kun je hieronder bekijken – en ja, je gaat glimlachen:

2 reacties op “Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)”

  1. Wel leuk maar ik had het ook wel wat gevonden als ze hem een hele nieuwe stijl hadden gegeven, eigenlijk de perfecte bmw gebouwd hadden. Dus bijvoorbeeld de f80 of f90 en dan als 7 serie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer van TopGear