‘De RS 4 en RS 6 zijn nog altijd iconen en ze staan voor Audi Sport’, zegt Oliver Hoffman, de baas van Audi Sport, toen we onze zorgen uitte over de opmars van de SUV. ‘We moeten onze portfolio versterken en de SUV is het snelst groeiende segment. Er is veel vraag van onze klanten naar snelle SUV’s en dit jaar lanceren we de RS Q8.’

Blijft de Audi RS 6 Avant relevant? ‘Zeker weten’, antwoordt hij bevestigend aan TopGear. ‘We zijn nog steeds de leider in dit segment. Als je de nieuwe hebt gezien; het is een prachtige en krachtige auto. Het is het icoon van ons merk. We kijken uit naar de presentatie van deze auto’, vult hij aan. Geen zorgen: de Audi RS 6 zal snel verschijnen.

Krijgt de nieuwe Audi RS 6 driftmodus?

We vroegen of de nieuwe Audi RS 6 eventueel een driftmodus krijgt, maar daar ziet Hoffman geen brood in. ‘Audi en met name de RS-modellen zijn iconen, mede dankzij de quattro-aandrijflijn met een Torsen-differentieel,’ zegt hij, ‘het is de perfecte aandrijflijn voor sportieve auto’s en je ziet nu, als je kijkt naar BMW en AMG, dat zij ook richting vierwielaandrijving bewegen.’

‘Voor ons is het niet nodig om zo’n ‘speelmodus’ te hebben. Onze klanten vinden het niet nodig. Met name met het sportdifferentieel achterin. Het is een sportieve auto en je kunt ‘m perfect driften. Driftmodus is een leuke gimmick, maar het is niet voor ons’, sluit hij af. Een kleine sneer naar de concurrenten? Oordeel zelf maar.

Geen driftmodus dus, maar zeker niet onmogelijk om te driften. Ook bevestigt Hoffman dat de grotere RS-modellen de grootste kans hebben om een vorm van hybride-aandrijving te krijgen, maar hij zei nog niet wanneer. Al gespannen voor de nieuwe Audi RS 6?

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)