Jazeker, dit is het logo dat Kia op bijna 3 miljoen auto’s per jaar gaat plakken. En nee, het is geen Cyrillisch schrift (dan zou er ‘KИ’ staan) – er staat gewoon ‘Kia’, al moet je wel even twee keer kijken. Om de lancering van het nieuwe logo te vieren, stuurde het merk 303 drones de lucht in om het nieuwe logo van Kia uit te beelden.

We laten Kia even aan het woord over hun nieuwe logo: ‘De ritmische, ononderbroken lijn weerspiegelt de toewijding van Kia om momenten van inspiratie te brengen, terwijl de symmetrie vertrouwen uitstraalt. De naar boven reikende elementen van het logo belichamen de hoge ambities van Kia voor niet alleen het merk zelf maar ook om klanten het beste te bieden.’ Ja, zoiets hadden wij er zelf ook bij verzonnen.

Het nieuwe logo van Kia komt met een nieuwe slogan

Nieuw logo, nieuwe slogan. ‘Movement that inspires’ is de nieuwe slagzin van het Zuid-Koreaanse automerk. Ook spannend. Hiervoor was de slogan trouwens ‘The Power to Surprise’. En ja, dat moesten we ook even opzoeken. In de tijd dat ze nog de Kia Pride leverden, was de slogan ‘Kia rijdt een klasse rijker’. Humor.

Nieuwe logo’s zijn een trend

Kia is niet het enige merk dat het tijd vond voor vernieuwing. Ook Volkswagen en BMW gingen vorig jaar voor een nieuwe merkidentiteit. BMW krabbelde iets terug en besloot het logo uiteindelijk alleen maar in de uitingen te verwerken, het logo op de neus blijft hetzelfde. Bij VW zie je het nieuwe logo wel in de grille en op de achterklep terug.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear