De nieuwe Volkswagen Caddy is een ruime Golf

De vijfde generatie is hier

Foto('s): VolkswagenVolkswagen Caddy 2020
Foto('s): VolkswagenVolkswagen Caddy 2020
Foto('s): VolkswagenVolkswagen Caddy 2020
Foto('s): VolkswagenVolkswagen Caddy 2020
Foto('s): VolkswagenVolkswagen Caddy 2020
Foto('s): VolkswagenVolkswagen Caddy 2020
Foto('s): VolkswagenVolkswagen Caddy Life 2020
Foto('s): VolkswagenVolkswagen Caddy Life 2020
Foto('s): VolkswagenVolkswagen Caddy Maxi 2020
Foto('s): VolkswagenVolkswagen Caddy Maxi 2020
Volkswagen Caddy 2020
Volkswagen Caddy 2020
Volkswagen Caddy 2020
Volkswagen Caddy 2020
Volkswagen Caddy 2020
Volkswagen Caddy 2020
Volkswagen Caddy Life 2020
Volkswagen Caddy Life 2020
Volkswagen Caddy Maxi 2020
Volkswagen Caddy Maxi 2020

Kijk even twee seconden kort rond. Binnen een straal van vijf meter is gegarandeerd iets ooit vervoerd in een Volkswagen Caddy. De kleine bestelauto is al sinds jaar en dag favoriet onder koeriers, monteurs, timmermannen, ICT’ers en eigenlijk vrijwel alle lagen van het bedrijfsleven. De vorige generatie is inmiddels meer dan 15 jaar oud en het is tijd voor een compleet nieuwe Volkswagen Caddy – dit is ‘m.

De nieuwe Volkswagen Caddy staat nu op het MQB-platform, waar bijvoorbeeld ook de nieuwe Golf op staat en eigenlijk elke nieuwe VW die niet elektrisch is. De wielbasis groeit met 73 millimeter, en de laadruimte is 50 millimeter breder en slokt 3,3 vierkante meter extra spullen op. Je zou nu een europallet overdwars kunnen inladen. In de grotere Caddy Maxi kun je nu twee europallets vervoeren. Ook extreem handig voor fervente Pinteresters die een bed willen bouwen van pallets.

Volkswagen Caddy 2020 interieurFoto('s): VW
Schets van het interieur van de VW Caddy 2020

Foto’s van het interieur van de nieuwe Caddy deelt Volkswagen nog niet, alleen een schets. De tekening bevestigt het vermoeden dat het interieur van de Caddy veel lijkt op dat van de nieuwe VW Golf. Opvallend is het grote navigatiescherm (alleen voor de topversie) dat bovenop het dashboard staat en doorloopt naar de tellerbak. Het schakelpookje van de DSG-bak heeft net als dat van de Golf last van het koude weer. Achter de schermen plaatst Volkswagen een geul voor pennen, elastiekjes en kleingeld.

Daarnaast is de nieuwe Volkswagen Caddy verbonden met het internet voor handige informatie, biedt het navigatiesysteem ook Apple Carplay en Android Auto, en bemoeien tot wel 19 rij-assistenten zich met je rijgedrag. Travel Assist is ook aanwezig op de Caddy, waarmee de auto op snelwegen en provinciale wegen deels autonoom rijdt. Bij het neerklappen van de passagiersstoel verschijnt een tafel en een 230-volt aansluiting is ook mogelijk.

Motoren nieuwe Volkswagen Caddy

De nieuwe Volkswagen Caddy komt met 12 procent schonere TDI-motoren. Ze gebruiken een dubbele dosering AdBlue en nieuwe SCR-katalysatoren, waardoor er minder vieze stofjes uit de pijp moeten komen. De vermogens verschillen van 75 tot 122 pk. De nieuwe Volkswagen Caddy komt aan het einde van 2020 al naar Nederland. De Caddy Maxi volgt in 2021. De prijs van de Volkswagen Caddy zal ongetwijfeld binnenkort volgen. De huidige generatie heb je al vanaf ruim 13.000 euro.

Reacties
  1. Niels zegt op 21 februari 2020 om 19:52:

    Maximaal 122pk??🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

  2. Kjkrans zegt op 21 februari 2020 om 14:15:

    Zeer interessant!

  3. […] Source link TopGear […]

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws