
Dit is de Nio ET Preview. Het is een volledig elektrische sedan van hetzelfde bedrijf dat het Nürburgring-record voor de snelste ronde in een elektrische auto in handen heeft. Het Chinese bedrijf greep het wereldrecord met de EP9. Dat belooft… iets. Niet veel, per se. Maar wel iets.
Want verder is er weinig bekend over de Nio ET Preview. Hij oogt wat traditioneler dan andere vreemde conceptauto’s op de autoshow van Shanghai, waar ook deze Nio onthuld werd. De sedan moet kopers bij de Tesla Model 3 en de Polestar 2 vandaan zien te trekken.
Het merk spreekt zelf over elegante proporties, kracht en schoonheid door middel van een minimalistisch ontwerp. Als ze een beetje van de EP9-genen overhevelen in de ET, mogen ze ‘m wat ons betreft in productie nemen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is de Nio EL8 goed genoeg om een Range Rover te laten staan? (review)

Zou jij deze Nio EL8 verkiezen boven een Range Rover?

Nio EL6 review: De Chinese SUV heeft nog een paar updates te gaan

VIDEO: In deze auto merk je niets van de irritante drempels bij de McDonald’s

Nio ET5 Touring review: Hoe rijdt een van de weinige elektrische stationwagens?

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is
