
Dit is de Nio ET Preview. Het is een volledig elektrische sedan van hetzelfde bedrijf dat het Nürburgring-record voor de snelste ronde in een elektrische auto in handen heeft. Het Chinese bedrijf greep het wereldrecord met de EP9. Dat belooft… iets. Niet veel, per se. Maar wel iets.
Want verder is er weinig bekend over de Nio ET Preview. Hij oogt wat traditioneler dan andere vreemde conceptauto’s op de autoshow van Shanghai, waar ook deze Nio onthuld werd. De sedan moet kopers bij de Tesla Model 3 en de Polestar 2 vandaan zien te trekken.
Het merk spreekt zelf over elegante proporties, kracht en schoonheid door middel van een minimalistisch ontwerp. Als ze een beetje van de EP9-genen overhevelen in de ET, mogen ze ‘m wat ons betreft in productie nemen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is de Nio EL8 goed genoeg om een Range Rover te laten staan? (review)

Zou jij deze Nio EL8 verkiezen boven een Range Rover?

Nio EL6 review: De Chinese SUV heeft nog een paar updates te gaan

VIDEO: In deze auto merk je niets van de irritante drempels bij de McDonald’s

Nio ET5 Touring review: Hoe rijdt een van de weinige elektrische stationwagens?

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland
