
Elke keer dat Nissan de legendarische GT-R-lijn updatet, zijn we een beetje bang. Bang dat het nieuwste model te veel afwijkt of niet voldoet aan de kilometershoge standaard van de voorgaande GT-R-modellen. In een tijd waarin hij concurrenten ziet verdwijnen of ziet overstappen op elektrische hulpjes, blijft de GT-R stug volhouden in Japan. Welkom bij de nieuwe Nissan GT-R T-Spec en GT-R Nismo.
Volgens Nissan moesten zowel de GT-R als de GT-R Nismo comfortabeler worden. De modellen hebben verbeterde aerodynamica en een toegeeflijker onderstel. ‘Terwijl we het vermogen behouden, zijn het geluid en de trillingen verminderd en is het geluid zorgzaam getuned voor meer comfort in de auto.’ Inderdaad, aan het comfort kon gesleuteld worden, maar om daarom het motorgeluid terug te dringen?
Specificaties van de nieuwe Nissan GT-R T-Spec en GT-R Nismo
De GT-R Nismo krijgt wat racesystemen van thuis uit mee. De ophanging is wat aangepast en er is een primeur op differentieelgebied. Voor het eerst krijgt de speciale GT-R een mechanisch sperdifferentieel op de vooras. Binnenin zijn er nieuwe koolstofvezel kuipstoeltjes van Recaro die je rit nog wat prettiger moeten maken.
De T-Spec krijgt zoals gebruikelijk de 3,8-liter V6 met twee turbo’s die 570 pk en 637 Nm produceert. Ook de Nismo houdt hetzelfde vermogen: 600 pk uit de getunede versie van de V6. Het koppel is 652 Nm. We kunnen concluderen dat de Nissan GT-R het volgende motto nastreeft: waarom drastisch veranderen als het zo ook al goed is? Hou dat maar zo lang mogelijk vol, GT-R.
Eén reactie op “Dit zijn de nieuwe Nissan GT-R T-Spec en GT-R Nismo”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

Oeps: Nissan GT-R crasht al na twee seconden op de Nürburgring

Deze Nissan GT-R R34 heeft ruim 650 pk en is geïnspireerd door Mine’s

Zo zorgt Nissan dat de GT-R er extra mooi uitziet bij automeetings in het donker

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Nissan GT-R Nismo is weer iets nieuwer

Lego Nissan GT-R Nismo is een lichtgewicht

De prijs van de Nissan GT-R is weer gestegen

Nissan GT-R Nismo krijgt GT3-speeltjes

Nissan GT-R Nismo

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De (veruit) meest gestolen auto van Nederland is compleet vernieuwd

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

Oude bak zo langzamerhand, wel heel weinig inspiratie blijkbaar bij Niksan.