
Elke keer dat Nissan de legendarische GT-R-lijn updatet, zijn we een beetje bang. Bang dat het nieuwste model te veel afwijkt of niet voldoet aan de kilometershoge standaard van de voorgaande GT-R-modellen. In een tijd waarin hij concurrenten ziet verdwijnen of ziet overstappen op elektrische hulpjes, blijft de GT-R stug volhouden in Japan. Welkom bij de nieuwe Nissan GT-R T-Spec en GT-R Nismo.
Volgens Nissan moesten zowel de GT-R als de GT-R Nismo comfortabeler worden. De modellen hebben verbeterde aerodynamica en een toegeeflijker onderstel. ‘Terwijl we het vermogen behouden, zijn het geluid en de trillingen verminderd en is het geluid zorgzaam getuned voor meer comfort in de auto.’ Inderdaad, aan het comfort kon gesleuteld worden, maar om daarom het motorgeluid terug te dringen?
Specificaties van de nieuwe Nissan GT-R T-Spec en GT-R Nismo
De GT-R Nismo krijgt wat racesystemen van thuis uit mee. De ophanging is wat aangepast en er is een primeur op differentieelgebied. Voor het eerst krijgt de speciale GT-R een mechanisch sperdifferentieel op de vooras. Binnenin zijn er nieuwe koolstofvezel kuipstoeltjes van Recaro die je rit nog wat prettiger moeten maken.
De T-Spec krijgt zoals gebruikelijk de 3,8-liter V6 met twee turbo’s die 570 pk en 637 Nm produceert. Ook de Nismo houdt hetzelfde vermogen: 600 pk uit de getunede versie van de V6. Het koppel is 652 Nm. We kunnen concluderen dat de Nissan GT-R het volgende motto nastreeft: waarom drastisch veranderen als het zo ook al goed is? Hou dat maar zo lang mogelijk vol, GT-R.
Eén reactie op “Dit zijn de nieuwe Nissan GT-R T-Spec en GT-R Nismo”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

Oeps: Nissan GT-R crasht al na twee seconden op de Nürburgring

Deze Nissan GT-R R34 heeft ruim 650 pk en is geïnspireerd door Mine’s

Zo zorgt Nissan dat de GT-R er extra mooi uitziet bij automeetings in het donker

VIDEO: Lewis Hamilton gaat weer los in een Nissan Skyline GT-R in Tokio

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Nissan GT-R Nismo is weer iets nieuwer

Lego Nissan GT-R Nismo is een lichtgewicht

De prijs van de Nissan GT-R is weer gestegen

Nissan GT-R Nismo krijgt GT3-speeltjes

Nissan GT-R Nismo

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

De goedkoopste auto die je in Nederland soms nog nieuw kunt kopen wil maar niet dood gaan

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Oude bak zo langzamerhand, wel heel weinig inspiratie blijkbaar bij Niksan.