
De Nissan GT-R50 mag dan ontworpen zijn als een ‘GT-R’ zonder grenzen, de oplage is in ieder geval wel beperkt. Er worden er maar 50 gemaakt en een exemplaar kost je 990.000 euro. Het concept dat wee eerder dit jaar tijdens Goodwood zagen, wordt dus in gelimiteerde productie genomen door Nissan.
‘De reactie van Nissan-fans overal ter wereld – en de potentiële klanten van de GT-R50 – heeft onze verwachtingen meer dan overtroffen’, zegt global sports car directeur van Nissan Bob Laishley.
De GT-R50 overtreft ook de normale GT-R. De daklijn is bijvoorbeeld 54 millimeter lager en hebben grote sleuven om de lucht beter over de auto te geleiden. Er is een pop-up spoiler en de kenmerkende ronde achterlichten krijgen een 3D-behandeling.
Ook het vermogen neemt toe. GT3-turbo’s, grotere intercoolers, een verbeterde krukas, versterkte cilinders en betere koeling en oliesystemen zorgen ervoor dat het vermogen toeneemt met 120 pk. Het totaal komt daarom neer op 720 pk en 780 Nm. Zelfs de versnellingsbak is verbeterd om met al dat extra vermogen om te gaan.
‘Deze 50 auto’s, die zowel 50 jaar GT-R als 50 jaar Italdesign vieren, zullen een rollende ode zijn aan het technische leiderschap van Nissan en het rijke sportauto verleden,’ voegt Laishley nog toe. Levering van de GT-R50 begint in 2019.
Meer van TopGear


Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

Oeps: Nissan GT-R crasht al na twee seconden op de Nürburgring

Deze Nissan GT-R R34 heeft ruim 650 pk en is geïnspireerd door Mine’s

Zo zorgt Nissan dat de GT-R er extra mooi uitziet bij automeetings in het donker

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De (veruit) meest gestolen auto van Nederland is compleet vernieuwd

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal
