Nissan Juke-R: dit is de allerlaatste

Na zes jaar komt de zeer gelimiteerde productie tot een einde

Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R
Nissan Juke-R

De V6 zit knusjes op z’n plek, het koolstofvezel hangt aan de buitenkant en alles is al van een laagje verf voorzien. Alleen het interieur van deze Nissan Juke-R moet nog gemonteerd worden. En dan is het over en uit voor de knotsgekke Nissan Juke-R.

De Nissan Juke-R volgt een onfeilbaar recept voor succes: een kleine auto met een krachtige motor. De kleine crossover met de motor uit een Nissan GT-R verscheen in 2011 en na genoeg aandringen van poenige klanten, besloot Nissan hem in 2012 te gaan bouwen. Je kunt wel raden in welk land de meeste Juke-R’s resideren.

‘Met zulke verpletterende reacties en drie bestellingen op zak besloten we dat we de auto wel in productie moesten nemen’, zegt Gareth Dunsmore van Nissan UK. ‘In Dubai begonnen mensen op straat spontaan op de auto te bieden.’ Severn Valley Motorsport uit Engeland mocht de auto’s in elkaar knutselen.

Vreemd genoeg zien we hier wel een pre-facelift-exemplaar van de Juke-R, waarvan de productie van 23 exemplaren al ten einde had moeten zijn. Er bestaat namelijk ook nog een 2.0-versie met een vierkantere bodykit – waarvan er 17 moesten verschijnen.

Wellicht is deze nabesteld, wat weer hoop geeft aan Juke-fans met diepe zakken: voor genoeg geld bouwen ze er vast nog wel ééntje. Misschien. De laatse Juke-R krijgt in ieder geval een power-upgrade naar 680 pk.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Nieuwste van TopGear

Autonieuws