Ten tijde van de lancering in 1989 werd de R32 Skyline GT-R vaak in één zin genoemd met de Porsche 959. Hij was ontworpen om te voldoen aan de raceregels van de Groep A-klasse, waarin hij domineerde. Als auto voor de openbare weg was hij geweldig, maar hij werd nooit officieel geïmporteerd in Europa.

Toen kwam de Nissan Skyline GT-R R34

Zijn opvolger, de R33, echter wel: die is iets groter, maar een heerlijke auto voor op de openbare weg met veel grip, gevoel en drama. Toen volgde de meer vierkante, kleinere en betere Nissan Skyline GT-R R34. Allemaal hebben ze de legendarische zescilinder die zo’n 600 pk tevoorschijn toverde en die door tuners werd opgevoerd tot meer dan 1.000 pk.

Vierwielbesturing en -aandrijving, geheel elektronisch. Niet meer gemaakt na 2002. De uit 2007 stammende GT-R R35 (die geen Skyline heet) is anders, met z’n V6, zeventraps DCT en tweewielbesturing. Maar hij doet evengoed zijn best als de rest. Of misschien zelfs meer.

Nissan Skyline GT-R R34 kopen? Let hier op

Succes met het vinden van een standaard R32, R33 of R34; een goede doet meer dan 80 mille. De R33 is de minst geliefde en dus ook de goedkoopste van het stel. Laat je vooral niet verleiden tot het kopen van een Skyline GTS. Wij zouden een Nissan Skyline GT-R R34 V-spec kiezen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)