
Ten tijde van de lancering in 1989 werd de R32 Skyline GT-R vaak in één zin genoemd met de Porsche 959. Hij was ontworpen om te voldoen aan de raceregels van de Groep A-klasse, waarin hij domineerde. Als auto voor de openbare weg was hij geweldig, maar hij werd nooit officieel geïmporteerd in Europa.
Toen kwam de Nissan Skyline GT-R R34
Zijn opvolger, de R33, echter wel: die is iets groter, maar een heerlijke auto voor op de openbare weg met veel grip, gevoel en drama. Toen volgde de meer vierkante, kleinere en betere Nissan Skyline GT-R R34. Allemaal hebben ze de legendarische zescilinder die zo’n 600 pk tevoorschijn toverde en die door tuners werd opgevoerd tot meer dan 1.000 pk.
Vierwielbesturing en -aandrijving, geheel elektronisch. Niet meer gemaakt na 2002. De uit 2007 stammende GT-R R35 (die geen Skyline heet) is anders, met z’n V6, zeventraps DCT en tweewielbesturing. Maar hij doet evengoed zijn best als de rest. Of misschien zelfs meer.
Nissan Skyline GT-R R34 kopen? Let hier op
Succes met het vinden van een standaard R32, R33 of R34; een goede doet meer dan 80 mille. De R33 is de minst geliefde en dus ook de goedkoopste van het stel. Laat je vooral niet verleiden tot het kopen van een Skyline GTS. Wij zouden een Nissan Skyline GT-R R34 V-spec kiezen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom de lak van de Skyline Bayside Blue heet en niet Wangan Blue

Nissan Skyline R32 GT-R volledig gerestaureerd

Nieuwe linksgestuurde Skyline R34 GT-R kopen?

Kooptip: Veilside Nissan Skyline R33 GT-R

Kooptip: Nissan Skyline GT-R Speed Wagon

Waarom er een elektrische Nissan GT-R komt en geen hybride

Tweedehands JDM-auto? Met deze drie maak je Han trots

Ook vierwielaangedreven Nissan GT-R’s kunnen hard crashen bij verlaten van meetings

De productie van de Nissan GT-R stopt na 13 jaar (voor Europa)

Nissan Patrol met 2.700 pk haalt 355 km/u op de dragstrip

Elektrische Nissan Micra kost hetzelfde als een benzineauto, rijdt 400 km

Zes Japanse iconen die niet vergeten mogen worden

De Mazda MX-5 is een Japans Icoon

De Nissan 240Z, 350Z en 370Z zijn Japanse Iconen

De Toyota MR2 is een Japans Icoon

De Honda NSX met handbak is een Japans Icoon

De Subaru Impreza is een Japans Icoon

Kooptip: Toyota MR2 met de VR6 uit een Golf R32

Kooptip: een verhoogde Mazda MX-5 voor een aardig prijsje

De Civic van een van de eerste automemes ooit is teruggevonden

Grote JDM-droomcollectie met dubieus verleden in de veiling

Waarom er een elektrische Nissan GT-R komt en geen hybride

Mazda CX-60: 1e rij-indruk

Deze Nederlandse Audi R8 lijkt achtergelaten supercar uit Dubai

De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen

Hoonipigasus is de Porsche 912 met 1.400 pk van Ken Block voor Pikes Peak

Deze TAW 70/SS lijkt een auto uit GTA, maar heeft wel mooi eventjes 1.500 pk

De elektrische Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance kan een nieuwe raceklasse vormen

Lamborghini Gallardo Superleggera crasht op Peugeot 107 op de A16

Opel Rocks-e: 1e rij-indruk

De Bentley van de toekomst doet 0-100 in zo’n 1,5 seconden

Deze Renault Scenic Vision Concept heeft een waterstof range-extender

Saharazand, grote hagelstenen en een tornado komen je auto slopen, misschien

Bij deze Carloft-hotelkamer parkeer je de auto op het balkon, ook op tien hoog

Reacties