Even terug in de tijd naar 2006. Toen had BMW nog een F1-team samen met Sauber en lanceerde het merk de X5 van de E70-generatie. Mooie tijden. Daarnaast bracht BMW in dat jaar de BMW Z4 M Coupé uit. Voorin lag de zes-in-lijn motor uit een E46 M3 die goed was voor 343 pk en 365 Nm koppel. Prima concept om nog eens te herhalen, denken we, maar het hoofd van het Z4-project denkt daar anders over.
BMW heeft volgens BMWBlog wel gekeken naar een nieuwe BMW Z4 M Coupé en de bouw ook oprecht overwogen. Zo waren er monteurs die aangaven om graag aan zo’n project te werken. Helaas zeiden de bazen dat het hem niet ging worden. Volgens Michael Wimbeck, de baas van de Z4-tak, is er geen markt voor de M-versie van de Z4.
En dat is ergens ook wel te begrijpen. De Z4 M40i leent al wat onderdelen van de M3 en M4. Zolang die auto blijft rondhangen, is de BMW Z4 M Coupé ook niet helemaal nodig. Aan de andere kant, een alcoholisch drankje consumeren in het weekend is ook niet helemaal nodig, maar laat je hem daarom staan? We hebben het idee van niet.
Alternatieven voor de BMW Z4 M Coupé
Mocht je een Z4 willen, maar dan zonder BMW-badge? Dan is er natuurlijk nog de Toyota Supra. Die heeft anders dan de Z4 wel een handbak, maar komt verder erg overeen met de Bimmer. Zie het als zijn Japanse neefje. Daarnaast is er nog de prachtige Smit Oletha; een Z4 in een jasje dat veel lijkt op de Z8. Hiervoor heb je echter wel een wat grotere portemonnee nodig. Tot slot kun je ook een Z4 kopen en Manhart eraan laten sleutelen. Je merkt het; er zijn best alternatieven.
Reacties