Marketinggoeroes zullen zeggen dat je ‘het er nu wel weer over hebt’ en dat ‘slechte publiciteit niet bestaat’. En ergens hebben ze ook een punt. Toch weten we niet zeker of zo’n verwarrend logo de beste strategie is. Het nieuwe logo van Kia was en is nog steeds vrij onduidelijk. Het is zelfs zo erg dat mensen denken dat er geen Kia staat maar ‘KN’ – en ze denken dat het een nieuw automerk is.

Een oplettende Twitteraar hoe vaak er nou gezocht werd op KN in combinatie met een autoterm. Daaruit blijkt dat er wereldwijd zo’n 30.000 keer per maand wordt gezocht op ‘KN Car’. Ook haalt de zoekterm ‘KN car brand’ 18.100 hits op Google. Overigens zoeken de meeste mensen wel gewoon op het juiste zoekwoord. Maandelijks wordt er wereldwijd 1,8 miljoen keer gezocht op Kia.

‘KN auto’ zoekterm in Nederland

TopGear keek ook naar de Nederlandse zoekresultaten. Daaruit blijkt dat we ook hier nog niet helemaal voor ogen hebben wat het nieuwe logo van Kia is. Maandelijks zoeken we hier gemiddeld 320 keer op ‘KN automerk’. Maar ook zoeken we op modelnamen, want er wordt gemiddeld 90 keer per maand gezocht naar ‘KN EV6’. In België zoeken ze 60 keer per maand naar ‘KN automerk’.

Reacties

  • Pijnlijke conclusie heeft op 22 november 2022 geschreven:

    De Belgen zijn slimmer dan wij!

    Reageer

Laat een antwoord achter aan Pijnlijke conclusie Reactie annuleren

(verplicht)

Meer van TopGear