
Het gaat te ver om te zeggen dat de BMW M5 een sleeper is. De diepe voorbumper, grote wielen en vier uitlaten geven weg dat het een snelle auto is. Maar zo snel als deze M5 van Infinitas verwacht niemand. Mocht je Infinitas niet kennen: dat is een club van Duitse technici die in pk’s doen, denken en dromen. Het bedrijf begon ooit als G-Power, nog in de tijd van de M5 met tiencilinders en dubbele superchargers. G-Power is in de tussentijd overgenomen, en de oude garde is verdergegaan onder de naam Infinitas.
Het verschil tussen Infinitas en heel veel andere tuners is dat ze zich hoofdzakelijk focussen op de techniek. Dat is te zien in dit geval, want de motor van de M5 is compleet onder handen genomen. Het is nog altijd een 4,4-liter V8 met twee turbo’s. Normaal gesproken passen tuners de turbo’s, uitlaat en ECU aan voor meer vermogen. Bij Infinitas gaan ze verder met de motor van de M5. Zo zitten er nieuwe keramische turbo’s op met koolstofvezel luchtinlaat.
Heel erg veel vermogen (en koppel)
De zuigers zijn vervangen door gesmede items, die aanzienlijk lichter en sterker zijn dan standaard. Ook de drijfstangen zijn vervangen. Uiteraard is het luchtinlaat- en uitlaattraject aangepast. De M5 van Infinitas mag er dan standaard uitzien, zo zal die ongetwijfeld niet klinken. Een aangepaste ECU zorgt ervoor dat alle upgrades optimaal met elkaar samenwerken. Het resultaat is 1.002 pk en 1.200 Nm. Dat is meer vermogen dan een Bugatti Veyron. Slechts 1 pk’tje, maar toch.

Ondanks dat de M5 een vierdeurs sedan is, is deze met 1.800 kilo lichter dan een Veyron, die 1.880 kilo weegt. Wederom scheelt het niet veel, maar toch. Natuurlijk is de M5 CS standaard met 625 pk en 800 Nm rijkelijk bedeeld (en schijnen die opgaven vrij behoudend te zijn), maar het is toch ongelooflijk dat je met een M5 een betere pk-gewichtsratio hebt dan een Bugatti Veyron.
En hoe hard gaat de M5 van Infinitas dan?
Over de prestaties rept Infinitas nog niet, dus daar moet je zelf maar achter zien te komen. De topsnelheid hebben ze begrensd op 350 km/u, om de banden te ontzien. Dat is wel een verschil: de Veyron heeft speciale Michelins die meer dan 400 km/u aankunnen. De sprint van 0–100 km/u zal rond de 3 seconden zitten. Het mooie van zo’n M5 is dat de hele familie mee kan. En hun bagage.
Lees ook: Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie
De prijs van dit alles valt heel erg mee. Voor 40.000 euro nemen ze jouw M5 CS onder handen bij Infinitas. Dat is voor de 1.000 pk-versie. Vanwege de racekatalysatoren komt die niet door de TÜV, maar ze hebben voor de Duitsers die dat wensen een ‘milde’ afstelling met 900 pk die wél door de Duitse APK komt. Maak je je daar niet druk om, dan kunnen ze op aanvraag ook verder gaan dan 1.000 pk. 520d-plaatjes erop en klaar.
Lees ook: BMW M5 CS: schakelflippers voor blinden?

Eén reactie op “Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

De BMW M5 (G90) is heel erg goed, maar is het ook een M5? (review)

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Is de hopeloos verouderde BMW M5 (E39) nog altijd de beste sportsedan?

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Deze dikke BMW M5 is juist lichter geworden

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

De politie voert nu veel ‘artikel 8-controles’ uit, maar wat zijn dat eigenlijk?

Truc voor benzinemotoren uit de jaren ’50 werkt blijkbaar perfect voor elektrische auto’s

Een van de grootste autoconcerns ter wereld schrapt plannen voor waterstof: ‘Geen toekomst’

Ok heb de bestelling vast geplaatst.