
Nu de vijfdeurs Astra al een tijdje rondrijdt, gooit Opel de driedeurs los op de autoshow van Parijs. Natuurlijk niet als een 1.4’tje met wieldoppen, maar meteen in een superhete versie die er extreem gelikt uitziet.
Deze Astra GTC Paris heeft een 2,0-liter turbomotor met directe injectie, goed voor 290 pk. Om dat ook een beetje fatsoenlijk via de voorwielen op de weg te kunnen brengen, heeft de auto een sperdifferentieel – een echte, niet zo’n elektronische nepper. Ook heeft deze Astra een FlexRide instelbaar onderstel; dat is nooit weg. Schakelen doe je gewoon zelf met een zesbak, zonder tussenkomst van vijf robotkoppelingen.
Led’jes voor en achter, indrukwekkende spoilers, scherpe vouwen en de Liquid Metal Red-carrosseriekleur maken deze Astra GTC behoorlijk stoer. In het interieur vind je volgens Opel een hoop positief/negatief kleurgebruik. Dat wil zeggen, alles is zwart met een beetje rood, behalve die bestuurdersstoel; die is rood met een beetje zwart. Bovendien staat er een citaat op uit een roman van Richard Bach: ‘…and the speed was pure beauty’. Dus.
Wanneer verschijnt deze hyper-Astra op de weg? Dat weten we niet, want het is officieel nog een conceptcar. Maar het moet wel raar lopen als Opel ‘m niet wil gaan bouwen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is zo’n zwaar onderschatte Opel Astra OPC na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit zijn de 7 tofste coupés uit de tijd dat Opel nog leuke auto’s maakte

VIDEO: Opel-rijder blaast motor op en zorgt voor lokale mistbanken op de Nürburgring

Lijkt de Opel Astra GSe van nu een beetje op de Astra GSi van vroeger?

Opel Astra Electric: Hoe rijdt de eerste elektrische Astra?

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Ford Explorer vs Opel Grandland: welke elektrische crossover moet je kiezen? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Een geïmporteerde auto is nu vaak nog een risico, maar dankzij deze nieuwe regels misschien niet meer

De toestand bij Nissan is dramatisch: het merk deelt hoe bizar slecht het écht gaat

Nieuwe regels van de EU maakt het lastiger oude auto’s op de weg te houden
