Nou picknickfanaten, hij is er hoor: de Opel Insignia met hogere veerpoten en Komo-accenten. Dit is de Country Tourer, het antwoord op al je modderproblemen.

Oké, we doen flauw. Normale auto's met SUV-achtige opsmuk zijn nu eenmaal gewild, dus wie gaat er wat van zeggen als Opel daar ook aan mee wil doen? Ze hebben er tenminste nog voor gezorgd dat hun quasi-offroader ook echt opgewassen is tegen slechte ondergronden, en dat kan niet van alle merken gezegd worden.

De Insignia Country Tourer staat 20 millimeter hoger dan standaard en heeft altijd elektronisch geregelde vierwielaandrijving, die indien nodig alle kracht naar voren of naar achteren kan sturen, en ook de verdeling tussen de achterwielen onderling regelt. Hij komt er alleen met sterke motoren, zoals de 2.0 SIDI benzinemotor met 250 pk en de sleurende BiTurbo CDTI met 195 pk. Beide hoesten een fijn koppel op van 400 Nm. Is dat te veel van het goede, dan is er nog de 2.0 CDTI met enkele turbo (en één uitlaat in plaats van twee), die 163 pk en 350 Nm levert.

De Insignia Country Tourer maakt zijn debuut op de autoshow van Frankfurt in september.

Reacties