Opel is nog niet klaar met hun grootste model, getuige deze frisse Opel Insignia-facelift. Wat brengt hij dit keer met zich mee? Zijn voorganger raakte al een hoop gewicht kwijt, dus of de facelift nog minder weegt, is maar de vraag. Volgens Opel is de Insignia-facelift wel zuiniger en veiliger dan ooit tevoren.
Het thema veiligheid zien we onder meer terug in de vernieuwde, energiebesparende led-lampen. De pre-facelift bevatte slechts 32 led-units in totaal, terwijl de facelift per koplamp 84 led-units tot zijn beschikking heeft. Ook is er een nieuwe digitale achteruitrijcamera, Rear Cross Traffic Alert en tal van van andere hulpsystemen
De Opel Insignia-facelift is zuiniger
Bij Opel maken ze vaak goede sier met hun zitcomfort, dat is bij de Insignia-facelift niet anders. Je kunt kiezen voor ergonomisch verantwoorde AGR-stoelen voor de bestuurder en de passagier. Tegen een meerprijs natuurlijk. Ach, het is maar wat je over hebt voor je ruggengraat. Opel biedt je nu de mogelijkheid om je smartphone draadloos op te laden in de auto. Als die daar tenminste toe in staat is. Het mag dan geen hybride of elektrische auto zijn, de Opel Insignia-facelift is wel zuiniger dan zijn voorganger. Dit dankzij nieuwe benzine- en dieselmotoren, waarover nog gespeculeerd wordt. Zo zou de Insignia voor het eerst PSA-motoren krijgen; de techniek van de vorige versie stamde nog uit het GM-tijdperk.
In januari weten we meer, want dan onthult Opel de Insignia-facelift op de autoshow van Brussel. Dan zullen ook de prijzen volgen. Tot die tijd hebben we alvast de foto’s hierboven. Wat vinden we van de nieuwe, ‘scherpere en dynamische’ look van de Opel Insignia?
Reacties