
Opel is nog niet klaar met hun grootste model, getuige deze frisse Opel Insignia-facelift. Wat brengt hij dit keer met zich mee? Zijn voorganger raakte al een hoop gewicht kwijt, dus of de facelift nog minder weegt, is maar de vraag. Volgens Opel is de Insignia-facelift wel zuiniger en veiliger dan ooit tevoren.
Het thema veiligheid zien we onder meer terug in de vernieuwde, energiebesparende led-lampen. De pre-facelift bevatte slechts 32 led-units in totaal, terwijl de facelift per koplamp 84 led-units tot zijn beschikking heeft. Ook is er een nieuwe digitale achteruitrijcamera, Rear Cross Traffic Alert en tal van van andere hulpsystemen
De Opel Insignia-facelift is zuiniger
Bij Opel maken ze vaak goede sier met hun zitcomfort, dat is bij de Insignia-facelift niet anders. Je kunt kiezen voor ergonomisch verantwoorde AGR-stoelen voor de bestuurder en de passagier. Tegen een meerprijs natuurlijk. Ach, het is maar wat je over hebt voor je ruggengraat. Opel biedt je nu de mogelijkheid om je smartphone draadloos op te laden in de auto. Als die daar tenminste toe in staat is. Het mag dan geen hybride of elektrische auto zijn, de Opel Insignia-facelift is wel zuiniger dan zijn voorganger. Dit dankzij nieuwe benzine- en dieselmotoren, waarover nog gespeculeerd wordt. Zo zou de Insignia voor het eerst PSA-motoren krijgen; de techniek van de vorige versie stamde nog uit het GM-tijdperk.
In januari weten we meer, want dan onthult Opel de Insignia-facelift op de autoshow van Brussel. Dan zullen ook de prijzen volgen. Tot die tijd hebben we alvast de foto’s hierboven. Wat vinden we van de nieuwe, ‘scherpere en dynamische’ look van de Opel Insignia?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Opel Insignia GSi Sports Tourer

Koop jij de Opel Insignia OPC van Ali B?

Opel Insignia GSi

Opel Insignia GSi: 1e rij-indruk

Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo 4×4

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Ford Explorer vs Opel Grandland: welke elektrische crossover moet je kiezen? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwste Opel rijdt 1.115 kilometer ver, maar het is geen diesel

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Zo zou de betaalbare Lightyear 2 eruit hebben gezien als de Nederlandse autobouwer niet failliet was gegaan

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
