
Opel is nog niet klaar met hun grootste model, getuige deze frisse Opel Insignia-facelift. Wat brengt hij dit keer met zich mee? Zijn voorganger raakte al een hoop gewicht kwijt, dus of de facelift nog minder weegt, is maar de vraag. Volgens Opel is de Insignia-facelift wel zuiniger en veiliger dan ooit tevoren.
Het thema veiligheid zien we onder meer terug in de vernieuwde, energiebesparende led-lampen. De pre-facelift bevatte slechts 32 led-units in totaal, terwijl de facelift per koplamp 84 led-units tot zijn beschikking heeft. Ook is er een nieuwe digitale achteruitrijcamera, Rear Cross Traffic Alert en tal van van andere hulpsystemen
De Opel Insignia-facelift is zuiniger
Bij Opel maken ze vaak goede sier met hun zitcomfort, dat is bij de Insignia-facelift niet anders. Je kunt kiezen voor ergonomisch verantwoorde AGR-stoelen voor de bestuurder en de passagier. Tegen een meerprijs natuurlijk. Ach, het is maar wat je over hebt voor je ruggengraat. Opel biedt je nu de mogelijkheid om je smartphone draadloos op te laden in de auto. Als die daar tenminste toe in staat is. Het mag dan geen hybride of elektrische auto zijn, de Opel Insignia-facelift is wel zuiniger dan zijn voorganger. Dit dankzij nieuwe benzine- en dieselmotoren, waarover nog gespeculeerd wordt. Zo zou de Insignia voor het eerst PSA-motoren krijgen; de techniek van de vorige versie stamde nog uit het GM-tijdperk.
In januari weten we meer, want dan onthult Opel de Insignia-facelift op de autoshow van Brussel. Dan zullen ook de prijzen volgen. Tot die tijd hebben we alvast de foto’s hierboven. Wat vinden we van de nieuwe, ‘scherpere en dynamische’ look van de Opel Insignia?
Meer van TopGear


Opel Insignia GSi Sports Tourer

Koop jij de Opel Insignia OPC van Ali B?

Opel Insignia GSi

Opel Insignia GSi: 1e rij-indruk

Opel Insignia Country Tourer 2.0 Turbo 4×4

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Ford Explorer vs Opel Grandland: welke elektrische crossover moet je kiezen? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma
