
De Opel Karl wil bewijzen dat hij niet zo saai en oubollig is als zijn naam doet vermoeden. Hij gaat gebukt onder de groepsdruk van de koele jongens en ondergaat een gedaanteverandering. Maak kennis met de nieuwe Opel Karl Rocks.
De belangrijkste veranderingen zijn een aangepast onderstel met 18 millimeter meer asfaltvrijheid om grote obstakels als verkeersdrempels en stoepranden te trotseren. Dikke kunststof bumpers kunnen aanvallen van winkelwagentjes afweren. Beschermers aan de onderkant van de bumpers en dorpels behoeden je Opel Karl Rocks voor andere extreem gevaarlijke dingen die je kunt tegenkomen onderweg naar de supermarkt. Want uiteindelijk ga je toch niet offroaden met een voorwielaangedreven A-segmenter die wat hoog op zijn pootjes staat.
Dat geeft ook helemaal niets. De Opel Karl Rocks ziet er gewoon wat stoerder uit dan het muurbloempje waaruit hij is ontstaan. En hij zou best eens populair kunnen worden, want SUV. Aan het eind van deze maand wordt hij officieel onthuld op de autoshow van Parijs. Ergens rond die tijd verwachten we ook een prijsje te kunnen vertellen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Opel Karl 1.0 EcoFlex Cosmo

Opel Karl: 1e rij-indruk

Opel Karl. ’We pakken de Karl’

Opel Karl volgt Agila op

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Ford Explorer vs Opel Grandland: welke elektrische crossover moet je kiezen? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De nieuwste Opel rijdt 1.115 kilometer ver, maar het is geen diesel

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

stoere opa karel