
Hoe veel is té veel? Deze oranje BMW M5 van de capabele sleutelaars van Carbonfiber Dynamics wil die discussie graag met je aangaan.
Zoals iedereen met een greintje verstand zal toegeven, is een vermogen van 560 pk niet meer dan grasmaaierwaardig in de performance-tuningwereld. Laat staan dat het genoeg is om een vierdeurs familiesedan fatsoenlijk van z’n plek te krijgen. Nee, zo’n auto moet meer vermogen hebben. Meer dan een Ferrari F12tdf, als het even kan.
De enige technische informatie die we over deze oogverblindend oranje BMW M5 hebben, is dat de twee turbo’s zijn geüpgraded en het uitlaatsysteem is vervangen. We vermoeden dat er ook wat aan het motormanagement werd gedaan. De V8 van deze M5 levert maar liefst 830 pk.
Oranje BMW M5? Oranje schicht, zul je bedoelen
Carbonfiber Dynamics beweert dat deze BMW van 0 naar 200 km/u accelereert in een ronduit belachelijke 10 seconden. Ook beloven ze meer lawaai.
Maar goed, nog even over dat oranje. Het heeft er alle schijn van dat al het oranje op deze planeet in deze BMW M5 is gepropt. De kleur heet Fire Orange en was eerder te krijgen op de BMW M3 GTS. Om hun naam eer aan te doen, voegde Carbonfiber Dynamics de nodige koolstofvezel extraatjes toe: we spotten een flinke splitter, zijskirts en een smaakvol achterspoilertje. De 21 inch velgen zijn van Vossen. Die hadden ook best in het oranje gekund, als je het ons vraagt.
De stukjes koolstofvezel zijn overigens ook beschikbaar voor de M4 en de M6. Naar de prijs blijft het gissen, maar mocht je echt geïnteresseerd zijn (of gewoon in een staat van hypnose verkeren door al dat oranje), dan kunnen ze je bij Carbonfiber Dynamics vast verder helpen.
Meer van TopGear


De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

De BMW M5 (G90) is heel erg goed, maar is het ook een M5? (review)

Is de hopeloos verouderde BMW M5 (E39) nog altijd de beste sportsedan?

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

De BMW M5 (G90) is heel erg goed, maar is het ook een M5? (review)

BMW ergert zich aan fatshamen nieuwe BMW M5

Alle generaties BMW M5

Breek je spaarpot, hier is je klassieke BMW M5 racer
Video: Sabine Schmitz en BMW

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

ANWB waarschuwt: dit moet je niet meer doen bij de Nederlandse grens (al lijkt het een slim idee)

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?
