
Statistisch gezien ben jij het niet eens met de titel boven dit bericht. Het liefst stap jij in een Golf GTI met een automaat die jij kunt vragen om een Fiat Multipla uit te beelden. De enkeling die nog wel graag zelf wil roeren in de bakolie kan maar beter opschieten. De allerlaatste Golf GTI’tjes met een handbak gaan nu de verkoop in – en je moet er nog best wat moeite voor doen.
In Nederland kun je al een tijdje geen handbak meer bestellen voor je Golf GTI, maar met de komst van de vernieuwde Golf stopt Volkswagen helemaal met de handbak voor de GTI. In Italië claimen ze nu de 110 laatste exemplaren met een handbak te hebben en deze verkopen ze met de badge ‘MT Ultimate’. Je herkent ze aan de badges rondom – plus de handbak, natuurlijk.
De specificaties van de laatste GTI met handbak
De specificaties van de laatste GTI met een handbak zijn bekend: de 2.0 TSI produceert 245 pk en 370 Nm en het vermogen gaat naar de voorwielen. Als je snel genoeg schakelt zit je in 6,4 seconden op de 100 km/u en de topsnelheid is 250 km/u. Daarnaast krijg je een hoop opties zoals de de duurste ledkoplampen, Harman Kardon-audiosysteem, keyless entry en wat extra assistenten.
De Volkswagen Golf GTI MT Ultimate is geen prijsknaller: de Italiaanse tak van het merk wil graag 52.950 euro zien voor de dik uitgeruste hatchback. En dan moet je hem in Nederland nog op kenteken zetten met alle belastingen van dien. Of ga je toch liever voor de vernieuwde Golf GTI met 265 pk, een automaat en ChatGPT? Het is aan jou.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Zo kan eigenaar Golf Drentse kunstroof tóch nieuwe auto kopen

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Was de Volkswagen Golf GTI wel echt de eerste hot hatchback ter wereld?

Groene Golf GTI in Nederland heeft een kleur die je nog nooit hebt gezien

Oef: De prijs van de Golf GTI is in 20 jaar tijd verdubbeld

In Duitsland is een Golf GTI leasen veel goedkoper dan een Aygo leasen in Nederland

Volkswagen laat eerste beelden van nieuwe Golf GTI Clubsport zien

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
