
Statistisch gezien ben jij het niet eens met de titel boven dit bericht. Het liefst stap jij in een Golf GTI met een automaat die jij kunt vragen om een Fiat Multipla uit te beelden. De enkeling die nog wel graag zelf wil roeren in de bakolie kan maar beter opschieten. De allerlaatste Golf GTI’tjes met een handbak gaan nu de verkoop in – en je moet er nog best wat moeite voor doen.
In Nederland kun je al een tijdje geen handbak meer bestellen voor je Golf GTI, maar met de komst van de vernieuwde Golf stopt Volkswagen helemaal met de handbak voor de GTI. In Italië claimen ze nu de 110 laatste exemplaren met een handbak te hebben en deze verkopen ze met de badge ‘MT Ultimate’. Je herkent ze aan de badges rondom – plus de handbak, natuurlijk.
De specificaties van de laatste GTI met handbak
De specificaties van de laatste GTI met een handbak zijn bekend: de 2.0 TSI produceert 245 pk en 370 Nm en het vermogen gaat naar de voorwielen. Als je snel genoeg schakelt zit je in 6,4 seconden op de 100 km/u en de topsnelheid is 250 km/u. Daarnaast krijg je een hoop opties zoals de de duurste ledkoplampen, Harman Kardon-audiosysteem, keyless entry en wat extra assistenten.
De Volkswagen Golf GTI MT Ultimate is geen prijsknaller: de Italiaanse tak van het merk wil graag 52.950 euro zien voor de dik uitgeruste hatchback. En dan moet je hem in Nederland nog op kenteken zetten met alle belastingen van dien. Of ga je toch liever voor de vernieuwde Golf GTI met 265 pk, een automaat en ChatGPT? Het is aan jou.
Meer van TopGear


De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Was de Volkswagen Golf GTI wel echt de eerste hot hatchback ter wereld?

Groene Golf GTI in Nederland heeft een kleur die je nog nooit hebt gezien

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
