
Statistisch gezien ben jij het niet eens met de titel boven dit bericht. Het liefst stap jij in een Golf GTI met een automaat die jij kunt vragen om een Fiat Multipla uit te beelden. De enkeling die nog wel graag zelf wil roeren in de bakolie kan maar beter opschieten. De allerlaatste Golf GTI’tjes met een handbak gaan nu de verkoop in – en je moet er nog best wat moeite voor doen.
In Nederland kun je al een tijdje geen handbak meer bestellen voor je Golf GTI, maar met de komst van de vernieuwde Golf stopt Volkswagen helemaal met de handbak voor de GTI. In Italië claimen ze nu de 110 laatste exemplaren met een handbak te hebben en deze verkopen ze met de badge ‘MT Ultimate’. Je herkent ze aan de badges rondom – plus de handbak, natuurlijk.
De specificaties van de laatste GTI met handbak
De specificaties van de laatste GTI met een handbak zijn bekend: de 2.0 TSI produceert 245 pk en 370 Nm en het vermogen gaat naar de voorwielen. Als je snel genoeg schakelt zit je in 6,4 seconden op de 100 km/u en de topsnelheid is 250 km/u. Daarnaast krijg je een hoop opties zoals de de duurste ledkoplampen, Harman Kardon-audiosysteem, keyless entry en wat extra assistenten.
De Volkswagen Golf GTI MT Ultimate is geen prijsknaller: de Italiaanse tak van het merk wil graag 52.950 euro zien voor de dik uitgeruste hatchback. En dan moet je hem in Nederland nog op kenteken zetten met alle belastingen van dien. Of ga je toch liever voor de vernieuwde Golf GTI met 265 pk, een automaat en ChatGPT? Het is aan jou.
Meer van TopGear


De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Was de Volkswagen Golf GTI wel echt de eerste hot hatchback ter wereld?

Groene Golf GTI in Nederland heeft een kleur die je nog nooit hebt gezien

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Flitsapps zijn in deze Europese vakantielanden verboden (en kun je dus een boete krijgen)

Waarom je vooral in de nacht goed moet op letten op de snelwegen rond Apeldoorn

Van deze goedkope SUV met veel vermogen werden er in 24 uur tijd meer dan 10.000 verkocht

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt
