
Met behulp van een aanzienlijke dosis ontwerptalent en een beetje hekserij heeft een groep studenten een van de mooiste hypercars nog knapper weten te maken. Deze conceptauto heet de Alisea. Het is een studiemodel op ware grootte die moet laten zien hoe een moderne Pagani Zonda zou zijn. Tenminste, volgens de studenten van het Istituto Europeo di Design in Turijn.
De eerste en relevantste vraag is natuurlijk ‘waarom?’. Dat is simpel: de Zonda wordt dit jaar 25 jaar oud. Om dat te eren, hebben 24 pientere jonkies een jaar lang gewerkt aan een conceptauto die hetzelfde teweeg moet brengen als de Zondag vlak voor de eeuwwisseling. ‘Alles is ontworpen voor het pure plezier, zelfs visueel, van degenen die naar het object kijken’, zeggen de studenten.
De Pagani Alisea is levensecht
Om het groepje leerlingen op gang te helpen, werkte grote baas Horacio Pagani mee aan het project. Zo werden er schetsen gedeeld van de Zonda en hielp Pagani bij het realiseren van het levensgrote model. Dat trouwens ook gewoon gereden kan worden. Onder die prachtige koets huist een echte AMG V12-motor. De led-lampen werken ook, net als een aantal actieve aero-onderdelen.
Er is ook een interieur, maar daarvan krijgen we alleen de renders te zien. Er zijn analoge meters, een handbak, een digitaal dashboard en veel leer. Je zou bijna zeggen dat ie zo in productie kan. Zal Pagani een horde speciale versies van de Alisea bouwen zodat de Zonda nog eens 25 jaar mee kan? We houden onze vingers gekruist.
Eén reactie op “De Alisea is een moderne (en mooiere?) Pagani Zonda”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De Pagani Zonda Arrivederci is de aller, aller allerlaatste. Echt. Beloofd.

Pagani Raduno: 27 Zonda’s en Huayra’s doen een tourritje door Italië

Pagani Zonda S ’Blu Francia’ in de kreukels

Vrouw boos om revvende Pagani Zonda

10 van de snelste cabrio’s ter wereld

Iemand betaalde 10,5 miljoen euro voor een omgebouwde Pagani Zonda

De Pagani Zonda Arrivederci is de aller, aller allerlaatste. Echt. Beloofd.

Deze Pagani Huayra Epitome is de eerste en enige Huayra met een handbak

VIDEO: Is de Pagani Utopia een echte V12-hypercar of alleen een kunstwerk op wielen?

VIDEO: Politie neemt Pagani Codalunga van 7 miljoen euro in beslag

De Pagani Huayra R Evo is een cabrio met LMP2-prestaties

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

De Renault Embleme is een prachtige waterstofauto die 1.000 kilometer actieradius haalt

BMW legde ooit een V12-motor van een Le Mans-racer in een X5

Dit zijn de geheime BMW’s die (helaas) nooit gemaakt zijn

Gaat Polestar racen? Met deze Polestar 6 Concept BST zou het prima kunnen

Deze Britse Jaguar Kensington werd uiteindelijk een Koreaanse sedan met Italiaanse genen

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

ik vindt hem niet heel erg mooi, maar hij kan er mee door!